Winst en klanttevredenheid hand in hand bij NS

28-02-2017 (12:36) - Economisch

Hoopgevende resultaten voor de NS. Het lijkt een van de meest bekritiseerde bedrijven in Nederland, maar de klanttevredenheid blijft stijgen, zo blijkt uit het jaarverslag van het bedrijf over 2016. Daarnaast ging ook de punctualiteit en de winst omhoog.
 
Over de hele linie een succesvol jaar dus voor de NS. De punctualiteit steeg van 91,0% naar 91,3%, het oordeel van klanten steeg van 74% naar 77%, de omzet steeg met 2,4% (naar 5.093 miljoen euro) en de winst steeg naar 212 miljoen, een flinke stijging ten opzichte van de 118 miljoen van het jaar ervoor. 
 
Op 10 van de 12 punten waarop het vervoersbedrijf werd beoordeeld, kreeg de NS een voldoende. NS-topman kondigt flinke investeringen aan, onder meer in nieuwe trainen. 
 
 

NU.nl

Bureaus

Media

Marketing