Crisis: even geen nieuwe schoenen voor de kids

19-11-2013 (08:25) - Economisch

Uit de Kinderschoenen Monitor blijkt dat 24% van de 588 ondervraagde ouders door de crisis dit jaar minder kinderschoenen heeft gekocht. Een stijging van 50% ten opzichte van zes maanden geleden. 
 
De Monitor laat zien dat ouders veel kritischer zijn geworden op de uitgaven aan kinderschoenen. Zo zegt 67% kritischer te zijn op de prijs-kwaliteitverhouding door de crisis en vergelijkt 73% voor aanschaf waar de schoenen het goedkoopst zijn.
 
Mede door de jacht op de koopjes en prijsvergelijken, hebben veel ouders hun aankoop verplaatst van de stenen winkel naar de webwinkel. Maar gemak blijft toch de belangrijkste drijfveer om online te kopen. Uit de antwoorden van de respondenten blijkt dat zij met name gemak en kosten opgeven als redenen om online te kopen. Deze conclusie wordt onderschreven door de omzetstatistieken. 
 
Waar de totale kinderschoenenmarkt volgens brancheorganisatie INretail van januari tot en met september 2013 met 5,1% krimpt ten opzichte van 2012, groeide bij kinderschoenen webshop Gigagaaf.nl de omzet met 65%. Bij andere webshops die kinderschoenen aanbieden zijn eveneens groeicijfers geconstateerd.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing