BrandDeli groeit in augustus

03-09-2018 (12:36) - Kijkcijfers

De tv-zenders uit het portfolio van BrandDeli scoorden in augustus 13,2% marktaandeel in primetime (doelgroep 20 t/m 49 jaar), een groei van 2% ten opzichte van vorig jaar. Het all day marktaandeel van 19,9% was het hoogste marktaandeel in 13 maanden.

 
In augustus stonden tal van grote (inter)nationale sportevenementen garant voor hoge kijkcijferaantallen op de BrandDeli-zenders. Meer dan een half miljoen kijkers stemden af op FOX Sports voor het duel om de Johan Cruijffschaal tussen PSV en Feyenoord. Dezelfde match trok op open kanaal FOX nog eens ruim 200.000 kijkers. Op Eurosport konden liefhebbers van motorsport terecht voor de MotoGP en stemden veel kijkers af op de start van de wielerklassieker Vuelta, de Ronde van Spanje.


Niet alleen sportuitzendingen zorgden voor hoge kijkersaantallen. Vrouwenzender TLC boekte een kijkcijferrecord met het derde seizoen Say Yes To The Dress Benelux, gepresenteerd door stylist Fred van Leer. De première-aflevering was meteen de bestbekeken uitzending ooit op TLC. Op de andere zenders uit het portfolio van BrandDeli waren onder meer Salvage Hunters (Discovery), Friends (Comedy Central), Midsomer Murders (BBC First) en The Incredible Dr. Pol (National Geographic) favoriet bij de kijkers.

 

Bron: SKO, doelgroep 20-49 jaar, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden.

All day tijdvak: 02:00-26:00 uur. Primetime tijdvak: 18:00-24:00 uur.