Samsung helpt bij ‘facebook-dating’

05-09-2013 (00:00) - Marketing

Nederlanders gebruiken steeds vaker sociale media om hun sociale netwerk uit te breiden. 1 op de 3 Nederlanders wil via Facebook nieuwe mensen leren kennen met dezelfde interesses, zoals muziek, sport of andere hobby’s. Dit blijkt uit onderzoek dat Motivaction in opdracht van Samsung heeft uitgevoerd onder ruim 1.000 Nederlanders.



‘De sociale cohesie in Nederland is de afgelopen decennia steeds verder afgenomen’,  zegt Frits Spangenberg, socioloog en oprichter van Motivaction. ‘Maar sociale media zijn een redding voor het sociale leven van de mens. Via sociale media kunnen Nederlanders veel gemakkelijker gelijkgestemden vinden en daar hun eigen ontwikkeling en groei mee bevorderen. Dit onderzoek wijst uit dat de sociale media de eeuwenoude behoefte aan sociale interactie opnieuw invult.’

Om Nederlanders te helpen makkelijker contact met gelijkgestemden te leggen, heeft Samsung een online omgeving opgezet. Op www.likecompanions.com kunnen Facebook-gebruikers hun Facebook-likes vergelijken met die van anderen. Zo krijgen zij inzicht in de interesses die zij met hun huidige vrienden delen en kunnen zij onbekenden met dezelfde interesses ontdekken. Personen met de meeste overeenkomsten worden bestempeld als Like Companion. Deelnemers zien direct hun eigen vrienden met gedeelde interesses. Daarnaast kunnen zij onbekenden met gedeelde interesses groeten. Als die persoon teruggroet, dan worden elkaars Facebook-profielen getoond. Vervolgens is het aan hen of daar een Facebook-vriendschap of meer uit voortvloeit.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch