58% ouders gaat overstag voor wensen van de kinderen

15-11-2017 (18:00) - Marketing

Kinderen hebben vaak al heel veel speelgoed, ouders kijken daarom steeds meer naar functionele cadeaus. In aanloop naar sinterklaas en kerst richt beddengoedspecialist Smulderstextiel.nl zich daarom voor het eerst op een nieuwe doelgroep: kids. BrandDeli bedacht in samenwerking met mediabureau Thrill Media een campagne rondom de nieuwe Nickelodeon show Droomkamers.


toegankelijk voor hele gezin

Uit onderzoek van Nickelodeon blijkt dat 80% van de kids aan hun ouders vertelt over aansprekende reclames die ze hebben gezien, 78% van de kids vertelt ouders wat ze moeten kopen en 58% van de ouders geeft aan dat de kids hen beinvloed bij aankopen. Het nieuwe programma Droomkamers is daarom toegankelijk voor het hele gezin, dus ook veel meekijkende ouders. Vaak wordt gedacht dat alleen de moeders bepalen welk beddengoed er wordt aangeschaft, maar in deze samenwerking vindt de communicatie plaats richting twee doelgroepen, de moeders èn hun kids. 


inprogram-items

In het progamma zie je hoe Nickelodeon presentatoren Iris Hesseling en Stef Poelmans samen een kandidaat belonen met een verrassingsmake-over van hun slaapkamer.  Naast de inprogram-items en sponsoring, kunnen de kids op  nickelodeon-droomkamers iedere dag voor henzelf en een vriendje een dekbedovertrek winnen en hun ouders vragen hun favoriete dekbedovertrek voor ze te bestellen. 

De serie is iedere zondag om 18:30 te zien op Nickelodeon. 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.

Bureaus

Media

Economisch