5PM ontwikkelt YouTube Marketing Academy voor AkzoNobel

06-04-2021 (15:08) - Marketing

YouTube Agency 5PM gaat wereldwijd alle marketeers van AkzoNobel trainen op het gebied van YouTube-marketing, en heeft hiervoor de YouTube Marketing Academy opgezet. 5PM kan hierdoor grote groepen medewerkers op verschillende locaties trainen en support bieden. Wat in begin 2019 is begonnen met een partnership voor de Nederlandse markt (Flexa), is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde samenwerking met alle verfmerken van AkzoNobel (Flexa, Sikkens, Levi’s en Dulux).

Door de 5PM YouTube Marketing Academy krijgen alle marketeers van AkzoNobel toegang tot de kennis om meer succes met YouTube te behalen. De Academy legt stap voor stap uit hoe organisaties YouTube effectiever en slim kunnen inzetten. Iedereen kan de lessen volgen in zijn of haar eigen tempo en locatie. De online Academy zit boordevol YouTube-stappenplannen, checklists en handige gidsen.

Peter Minkjan, co-founder 5PM: "Met onze YouTube Marketing Academy trainen wij alle marketeers van AkzoNobel wereldwijd, met een eigen online trainingsomgeving en lessen die toegespitst zijn op hun branche. Zo hebben we o.a. het Braziliaanse en Zuid-Oost Aziatische-team geholpen met advies en de kanalen in meerdere landen geoptimaliseerd, zodat de bestaande videocontent beter rankt in YouTube en Google. Daarnaast hebben we een wereldwijd data-onderzoek gedaan naar de meest populaire onderwerpen rondom verf op YouTube. Op basis van dit onderzoek hebben we een blauwdruk ontwikkeld waarmee iedere markt aan de slag kan met de meest relevante onderwerpen in video’s."
 

Bureaus

Media

Economisch