69 partners haken aan bij Nationale Week Zonder Vlees

21-01-2019 (12:48) - Marketing

Begin deze maand werd bekend gemaakt dat van 11-17 maart de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats zal vinden in Nederland. Vandaag zijn officieel alle 69 partners van de campagne bekend, waaronder alle grote retailers, Triodos Bank, Provincie Overijssel, Philips en de Bijenkorf.

 
Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne en voorzitter van de stichting, is zeer tevreden met dit resultaat: “Vorig jaar tijdens de eerste editie sloten 53 partners zich aan, 85% van hen doet dit jaar weer mee, dat laat zien dat de campagne echt impact heeft gehad. Daarnaast hebben 16 nieuwe partners zich bij de campagne aangesloten, dus de maatschappelijke betrokkenheid is groot. Daar zijn we enorm blij mee!”


breed maatschappelijk draagvlak

De partners van de Nationale Week Zonder Vlees zijn veelal food producenten met vegetarische productinnovaties en groentehandelaren zoals Eosta, Greenery, Looye, Royal ZON, Smeding en Vezet. Daarnaast doen er ook dit jaar maar liefst 12 grote retailers mee die de Nationale Week Zonder Vlees in hun winkels en met acties zichtbaar maken. Zo hebben Albert Heijn, Aldi, COOP, DEEN, Ekoplaza, JUMBO, Lidl, Marqt, Natuurwinkel, Odin, PLUS en SPAR zich aan de campagne verbonden, evenals de groothandels Bidfood en Sligro.


Naast de vele food bedrijven en retailers, betrok de Nationale Week Zonder Vlees dit jaar ook door een aantal bijzondere partijen. Waaronder de Green Protein Alliance als founding partner, maar ook de Triodos Bank die vanuit de campagne ‘Tijd voor echte keuzes’ de week ondersteunt. Daarnaast Provincie Overijssel die met haar Agro&Foodprogramma bedrijven in de keten van eten stimuleert tot duurzame innovaties, Sodexo die met de meeste cateringlocaties deelneemt, Deli by Shell & Deli to Go die de week een plek geven langs de snelweg, Subway en De Bijenkorf die vanuit De Vegetarische Restaurantweek deelnemers inspireren met vegetarische opties buitenshuis en tot slot HelloFresh die het de deelnemers makkelijk maakt met hun Veggie Box.

 

69 partners

De Nationale Week Zonder Vlees wordt mede mogelijk gemaakt door: Albert Heijn, Aldi, Becel, Bidfood, Bijenkorf, BioToday, Bolletje, Bonduelle & Bonduelle Food Service, Buitenhuis, CelaVita, Chef Thor, COOP, De Paddenstoel, DEEN, Deli by Shell & Deli to Go, Eat Natural, Ekoplaza, Eosta, Fair Trade Original, Garden Gourmet, Goodbite, Grand’Italia, Green Protein Alliance, Greenery, HAK, HelloFresh, Henri, Iglo, Intersnack, Joannusmolen, JUMBO, Kips, Kipster, Knorr, Lidl, Looye, Maggi, Marqt, Maza, Natures Pride, Natuurwinkel, Next Foods, Odin, Philips, PLUS, Professor Grunschnabel, ProLaterre, The Protein Ball Co, Provincie Overijssel, Quorn, Royal ZON, Santa Maria, Sligro, Smaakt, Smeding, Sodexo, SoFine Foods, SPAR, Subway, Triodos Bank, Unilever Food Solutions, Unox, Mora, Vegafit, Verstegen, Vezet en Vivera.

 

 


Bureaus

Media

Economisch