AkzoNobel heet vanaf nu Nouryon

09-10-2018 (11:45) - Marketing

AkzoNobel heet vanaf vandaag Nouryon. Daarmee is ook de herpositionering begonnen, die al werd ingezet met de overname van de Carlyle Group. Nouryon moet een wereldwijde leider worden op het gebied van chemicaliën. De nieuwe naam werd ontwikkeld door bureau Globrands. 


CEO Charles W. Shaver: “Launching our new company is a significant milestone to add to our proud history and we are all looking forward to this exciting new chapter. We are ready to leverage our experience, global presence, and strong company culture to unleash our full potential as an independent company." 

 

voorwaarts

Vivi Hollertt, Chief Communications Officer at Nouryon: “When we started developing our new name and brand we asked our employees what mattered most to them. Our employees are especially proud of our heritage, as well our track record of growing through partnerships, innovation, sustainability, and contributing to society. We combined all of this to create a brand identity for Nouryon which is true to who we are and helps us stand out from our competitors.” 


Nouryon’s doelstelling is om partner te zijn in 'essentiele chemicalieën voor een duurzame toekomst' waarbij wordt verder gebouwd op partnerships en samenwerkingen. 

 

credits

Naam door: Globrands
Design: VBAT
Uitvoer: VIM Group


Bureaus

Media

Economisch