Albert Heijn breidt assortiment van internationale keuken flink uit

30-04-2021 (11:43) - Marketing

Albert Heijn ziet dat klanten interesse hebben om vaker nieuwe internationale gerechten te willen koken. Albert Heijn loopt voorop in de meeste keuze voor internationale gerechten, lekker, gemakkelijk en betaalbaar en gaat haar klanten nu nóg meer inspireren door het assortiment van de internationale keuken fors uit te breiden met ruim 125 nieuwe producten. Zo komen er gesneden verspakketten in het assortiment, nieuwe verse exotische kruiden, wokgroenten en verse maaltijden.
 
Albert Heijn breidt het assortiment uit met ruim 125 nieuwe producten - gerechten, exotische kruiden en verspakketten - om klanten te verrassen met nieuwe smaken uit Azië, Midden-Oosten, Noord-Afrika en Midden- en Zuid-Amerika. Van losse ingrediënten om zelf een gerecht te koken, koken met een beetje hulp, tot aan reeds bereidde gerechten in de vorm van een verse maaltijd. Albert Heijn biedt verschillende oplossingen om klanten te inspireren en om aan de diverse wensen tegemoet te komen.
 

Allerhande

Albert Heijn brengt  brovendien een extra dik bewaarnummer uit van de Allerhande die helemaal in het teken staat van wereldsmaken. In deze Allerhande staan 48 recepten uit de verschillende keukens uit Azië, Midden-Oosten en Noord-Afrika en Midden-en Zuid-Amerika. Er is zoveel mogelijk de authentieke receptuur aangehouden, al zijn door de jaren heen authentieke internationale recepturen vernederlandst. Om het klanten extra makkelijk te maken zijn in het Allerhande-nummer uitscheurbare boodschappenlijstjes toegevoegd. Daarnaast staat bij alle recepten een QR-code om gemakkelijk het recept online te vinden en alle ingrediënten toe te voegen aan het boodschappenlijstje in de AH app.
 

Campagne

Op AH.nl/wereldkeuken vinden klanten voor de verschillende landen volop receptinspiratie. Aangezien mensen steeds vaker video gebruiken ter ondersteuning bij het koken heeft Albert Heijn voor een aantal gerechten ook stap-voor-stap kookvideo's toegevoegd. Op social zal Maurice Lede van het reisprogramma '3 op reis' klanten inspireren met een smaakreisje bij Albert Heijn. En samen met TV kok Hugo Kennis maakt hij de lekkerste quesadilla's . De "Ontdek de wereld vanuit je eigen keuken"-campagne loopt drie weken. Zo zijn er elke week lekkere gerechten in de Bonus. De campagne richt zich op drie werelddelen: de Aziatische keuken, de Midden-Oosterse en Noord-Afrikaanse keuken en de Midden- en Zuid-Amerikaanse keukens.
 
Ook de TV commercial is in stijl. Ilse haalt met haar vriendin herinneringen op aan hun vakanties in hun jongere jaren. Terwijl ze het eten uit dat land bereiden, kunnen ze nog heel hard lachen om hun avonturen. 

Bureaus

Media

Economisch