Albert Heijn zomercampagne grootser van start dan ooit

05-07-2021 (10:43) - Marketing

 
 Met de zomervakantie in aantocht start vandaag de zomercampagne van Albert Heijn. Uit onderzoek onder consumenten blijkt dat 84% als gevolg van corona, het afgelopen jaar één of meer feestjes heeft gemist. Gemiddeld misten we acht feestjes per persoon. Het meest gemist werden: verjaardag kind(eren), bruiloft en Kerst. Speciaal voor iedereen die een feestje heeft moeten missen, geeft Albert Heijn deze zomer aanhakend bij de trend van kleinere en meer bewuste feestjes, meer dan 1.000 feestjes cadeau. 
 
Van de ondervraagden geeft 75% aan dat ze de gemiste feestjes hebben overgeslagen, 25% heeft de afgelopen feestjes op alternatieve wijze gevierd. Bijna de helft (47%) zegt de feestjes (misschien) nog in te halen. Hier worden verschillende redenen voor gegeven. Extra bijzondere gelegenheden mogen niet voorbijgaan zonder dat ze gevierd zijn. Men heeft het sociale contact gemist en wil met verschillende feestjes tijd doorbrengen met familie en vrienden. Ook vindt men dat ze het 'verdienen' om weer wat plezier te maken.
 
Andere kijk op feestjes: kleiner en bewuster
Na het afgelopen jaar en al die gemiste feestjes, lijkt men wel een andere kijk te hebben gekregen op feestjes en zijn er ook wat blijvertjes. We gaan het kleiner, intiemer en soms ook gespreid vieren, zodat men zich echt verbonden voelt en met alle gasten een praatje kan maken. Men zegt feestjes bewuster te willen vieren, en dan met name doordat we meer willen genieten van het samenzijn en kieskeuriger omgaan met onze tijd. 
 
Albert Heijn geeft 1.000 feestjes cadeau
Speciaal voor iedereen die het afgelopen jaar een feestje heeft moeten missen en dat graag wil inhalen, geeft Albert Heijn meer dan 1.000 feestjes cadeau. Hier kan iedereen zich voor aanmelden door te laten weten welk feestje ze hebben gemist of wie ze een leuk feestje gunnen en waarom. Alle aanmeldingen kunnen in een zomerse brievenbus in de winkels van Albert Heijn. De winnaars in de winkels (1 per winkel) ontvangen een speciale goedgevulde feestbox met thematische inhoud (passend bij het feestje) om zelf een zomers feestje te organiseren. Via social media (AH Facebook en Instagram) maken de drie leukste inzendingen kans op een live feestje voor zo'n 20 personen, volledig verzorgd door Albert Heijn met muziek, een barbecue en lekkere drankjes.
 
 
Zomercampagne Albert Heijn
Waar voor je geld en plezier staan deze zomer centraal bij Albert Heijn. De hele zomer lang, van 5 juli tot en met 22 augustus, ontvangen klanten op diverse producten Stapelkorting om voordelig in te slaan voor de vakantie. In diezelfde periode loopt de Uitjescampagne, waarbij klanten sparen voor een tweede kaartje gratis voor meer dan 300 leuke uitjes. Bij elke 10,- euro aan boodschappen ontvangen klanten een Uitjeszegel. Sparen kan ook makkelijk en digitaal in de AH app.
 
Deze zomer lanceert Albert Heijn ook een nieuw actiemechanisme: Zomer krasfeest. Bij iedere 20,- euro aan boodschappen ontvangt de klant een kraskaart. De kaart is altijd goed voor een gratis product of een heel goede deal met heel veel korting. In totaal geeft Albert Heijn tijdens de krasactie zo'n 11 miljoen cadeautjes weg, zoals bijvoorbeeld gratis ijsjes, een lekker zuivelproduct, ijskoffie of een verzorgingsproduct. De krasactie loopt van 2 tot en met 22 augustus.
 
Tijdens de zomer kunnen klanten gebruik maken van de AH Zomerbundel met 4 weken onbeperkt gratis bezorging, een vast bezorgmoment en de Bezorgbundel Bonus. Ook is er de mogelijkheid om heel gemakkelijk de bezorging te wijzigen naar het vakantieadres in Nederland.
 
In de nieuwe zomercommercial 'Iedere dag een zomers feestje' pakken Ilse en Bart vrolijk de auto in en dat past maar net. Het hele gezin zingt tijdens de reis voluit mee met de grote zomerhit 'Comment ça va' van de Nederlandse band The Shorts uit 1983. Oma brengt nog een vergeten boodschappentas na en blijft maar gelijk. 
 

 


Bureaus

Media

Economisch