Aldi biertje mag toch blijven

05-01-2018 (15:33) - Marketing

Begin 2016 moest Aldi België op last van de rechter het pils dat verkocht werd onder het merk Buval uit de schappen halen. De verpakking van het pils zou teveel lijken die van Jupiler.


Buval voert weliswaar een paard als beeldmerk, en geen stier zoals bij Jupiler het geval is, maar door de rode kleur van het blikje zou verwarring kunnen ontstaan bij de consument, meende AB Inbev (Jupiler) en de rechter ging daarin mee.


naam blijkt doorslaggevend

Aldi veranderde de steunkleur in goud, en ging tegelijkertijd in hoger beroep. Nu beslist de Belgische beroepsrechter dat niet het uiterlijk, maar de naam doorslaggevend is. Bovendien is Jupiler niet te koop in de winkels van Aldi. Daardoor kan ook geen verwarring ontstaan. AB Inbev kan nog in cassatie gaan, maar heeft daarover nog geen mededelingen gedaan.

 

 


Bureaus

Media

Economisch