Bar-le-Duc vaste leverancier voor Apenkooi Events

26-02-2019 (09:34) - Marketing

Bar-le-Duc is vanaf het komende festivalseizoen de vaste leverancier van flesjes water op de Nederlandse evenementen van Apenkooi Events. Tijdens DGTL Amsterdam, een festival dat inzet op duurzaamheid, trapt Apenkooi zowel het festivalseizoen als de driejarige samenwerking met Bar-le-Duc af.


Met deze samenwerking neemt de evenementenorganisator een belangrijke stap in haar duurzaamheidsbeleid. De waterflesjes van Bar-le-Duc worden namelijk voor 100 procent gemaakt van gerecyclede plastic flessen en dus zonder het gebruik van nieuwe grondstoffen. Bovendien worden bezoekers gestimuleerd hun lege flesjes in te leveren aan de bar, waarna Bar-le-Duc ze ophaalt en weer recyclet tot nieuwe flessen.


'Ons doel is dat in 2020 al onze events compleet circulair zijn en de samenwerking met Bar-le-Duc vormt hierin een belangrijke stap',  aldus Jasper Goossen, oprichter en Managing Partner van Apenkooi. 'Het circulaire systeem waarmee Bar-le-Duc haar flessen produceert sluit perfect aan bij ons streven naar duurzaamheid, want bij wijze van spreken worden de flessen die we dit jaar verkopen volgend jaar weer ingezet.'


circulaire evenementen


'Wij zijn ontzettend blij dat wij de bezoekers van de Apenkooi evenementen een duurzamer alternatief kunnen bieden', aldus Paula Gijsen, Senior Brand Manager van Bar-le-Duc. 'Kraanwater is natuurlijk altijd de beste optie, maar de ervaring leert dat bezoekers van bijvoorbeeld een festival toch graag water in een flesje of juist met een smaakje kopen. Met onze 100 procent gerecyclede fles willen we onze impact op het milieu verkleinen en we zetten samen met Apenkooi een mooie stap naar circulaire evenementen.'

 


Bureaus

Media

Economisch