'Bedrijven laten kansen missen van data driven marketing'

21-02-2019 (16:28) - Marketing

Bedrijven die de digitale transformatie omarmen kunnen profiteren van snelle verbeteringen in de prestaties van hun campagnes. Dat blijkt uit onderzoek door de Boston Consulting Group (BCG) in opdracht van Google. Zo levert machine learning voor digitale marketing in korte tijd meetbare resultaten op. 


In sommige gevallen draagt dit bij aan een groei van het aantal online transacties tot maar liefst 50 procent. Desondanks zou slechts 2 procent van alle bedrijven optimaal gebruik maken van data driven marketing. Daarmee laat de meerderheid van bedrijven volgens het onderzoek waardevolle kansen onbenut. 


'De meeste marketeers hebben nog altijd technische en organisatorische hulpmiddelen nodig om volwassen marketingtechnieken toe te passen tijdens de uiteenlopende contactmomenten met potentiële klanten', stelt Dominic Field, senior partner bij BCG. 'Elk van deze hulpmiddelen vergroot hun slagkracht. En de combinatie daarvan biedt marketingorganisaties de mogelijkheid van interactie met klanten tijdens elke stap in hun aankooptraject.'


volwassen worden

Noah Samuels, vice president EMEA van de Go To Market Solutions-divisie van Google: 'Data driven marketing geeft de groei van bedrijven een boost. Het is voor alle adverteerders en hun partners van cruciaal belang om dit te omarmen. Google wil hen helpen met de overstap naar volwassen digitale marketing. Dat doen we met ons Digital Marketing Transformation-programma.'


 


Bureaus

Media

Economisch