Beter Bed lanceert groeistrategie

23-09-2021 (10:16) - Marketing

Beter Bed lanceert vijf bouwstenen voor de online strategie. Met deze strategie geeft Beter Bed invulling aan de ambitie om in 2025 een online omzet van minimaal € 100 miljoen te behalen. De online strategie maakt deel uit van een aantal initiatieven dat de slaapspecialist de laatste twaalf maanden heeft gelanceerd om haar middellange termijn ambities te verwezenlijken.
 
De online strategie is gebaseerd op de volgende pijlers:
- Oprichting digitale organisatie LUNEXT
- Verdere professionalisering en uitbreiding E-commerceafdeling
- Oprichting Data & Analyticsafdeling
- Opening eerste e-distributiecentrum van 11.000 m2 in oktober 2021
- Verbreding en verdieping online categorieën

John Kruijssen, CEO Beter Bed: "Wij lanceren LUNEXT, een eigen organisatie waarmee specifieke disciplines kunnen worden opgebouwd, digitaal talent kan worden aangetrokken en waar de digitale operatie agile wordt gerund met een scale-up mentaliteit."


LUNEXT

Een samenvoeging van de woorden Lunar (maan) en Next (generation/ambition) is een employer brand waaronder alle huidige en toekomstige e-commerceproposities van Beter Bed verder zullen worden ontwikkeld. LUNEXT richt zich op het aantrekken van talent voor Tech, Digital Marketing, E-commerce en Advanced Analytics functies.

Om deze ambities vorm te geven wordt Perijn Hoefsloot benoemd tot Director Strategic Business Development. Perijn heeft de afgelopen jaren de E-commerce business binnen Beter Bed vanaf de start succesvol opgebouwd. In deze nieuwe rol blijft Perijn verantwoordelijk voor Marketing en Customer Experience waarbij een belangrijk deel van zijn taak is om strategische projecten te initiëren en leiden ten behoeve van het 2025 groeiplan. Thijs Nootenboom wordt benoemd tot Directeur E-commerce. Thijs heeft uitgebreide ervaring in Marketing, Business Development, Data Analytics en het ontwikkelen van e-commerce bij diverse retailorganisaties in food en non-food.

 


Bureaus

Media

Economisch