Big Bazar viert 10 jarig jubileum

31-08-2017 (10:05) - Marketing

Discounter Big Bazar telt vanaf vandaag 10 weken lang af naar zijn 10e verjaardag met een Bizar Prijzenfestival en een verjaardagscampagne. Vanaf de opening van de eerste Big Bazar-winkel op 8 november 2007 in Apeldoorn, is de discounter gestaag gegroeid in Nederland en Vlaanderen. Big Bazar zal eind 2017 uitkomen op zo’n 140 winkels waarmee Blokker Holding – ondanks de intentie tot verkoop van de formule – de investeringen in Big Bazar voortzet. Big Bazar verwacht dit jaar 10% omzetgroei te realiseren.  


wisselend assortiment

In 2015 werd de Big Bazar-formule herijkt met een nieuw en continu wisselend assortiment, een nieuw logo en visuele identiteit en een ‘supermarkt-achtige’ schappen indeling. Ook werd er gekozen voor een overwegend groot en extra groot formaat winkels en werden kleinere winkels gesloten. Sinds die tijd laat het  bedrijf een jaarlijkse oud-op-oud groei zien van zo’n 4 à 5%. In november 2016 werd Big Bazar door de Consumentenbond uitgeroepen tot goedkoopste retailer van A-merk drogisterijartikelen.

 

Inmiddels heeft Big Bazar 11 van de eerder aangekondigde 30 nieuwe winkellocaties voor 2017 geopend en zijn 3 bestaande winkels verhuisd naar grotere panden. Later dit jaar gaan nog vijf Big Bazar-winkels over naar XL-locaties en worden nog 17 nieuwe winkels geopend.  


radiocommercials, speciale folders en diverse aanbiedingen

De verjaardagscampagne bestaat uit een prijzenfestival, gratis boodschappen, extra koopavonden en een verjaardagscadeautje voor wie net als Big Bazar op 8 november jarig is. Vanaf deze week trapt Big Bazar de verjaardagscampagne af met radiocommercials, speciale folders en diverse aanbiedingen.

 

 


Bureaus

Media

Economisch