Blyde Benelux lanceert social beautymerk

12-09-2018 (13:39) - Marketing

Amerikaans beautymerk LXMI slaat de handen ineen met pr-bureau Blyde Benelux. De vegan beautylijn op basis van Nilotica balsem zal na de Verenigde Staten en Engeland ook in Nederland worden verkocht.


Jeanne Kortenoever, van pr-bureau Blyde: “We vinden het fantastisch om samen te werken met Leila. LXMI is onderdeel van haar missie om met het geven van werk armoede de wereld uit te helpen. Ook bij Blyde doen we ons best om een positief effect op onze omgeving teweeg te brengen. Onze missies sluiten mooi op elkaar aan.” 


Alle producten zijn gemaakt op basis van Nilotica balsem. Leila kwam de balsem vier jaar geleden tijdens een reis door Noord-Oeganda per toeval tegen. Leila: “Als gevolg van aanhoudende burgeroorlog is de balm van de noten van de Nilotica nog onbekend, daar brengen we verandering in. Het natuurproduct doet wonderen voor je huid en we geven tegelijkertijd de lokale bevolking een kans zich aan extreme armoede te onttrekken.'

 

kernwaarden

De naam LXMI verwijst naar de Hindoestaanse godin Lakshmi. Ze vertegenwoordigt welvaart, bevrijding, moraal en liefde en representeert daarmee de kernwaarden van het beautymerk. Kortenoever: “Ondernemers dragen een verantwoordelijkheid voor een betere wereld. Ik ook. Blyde deelt onze ideeën over duurzaam ondernemen en is daarom een perfecte match. Samen hopen we een breed publiek te kunnen bereiken en andere (beauty)merken te inspireren om ook duurzaam en sociaal te ondernemen.” Vandaag lanceert LXMI in Nederland, Blyde is vastberaden het merk duurzaam op de kaart te zetten.


 


Bureaus

Media

Economisch