Bolletje Merk van het Jaar 2015

15-10-2015 (19:36) - Marketing

Het merk Bolletje is door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2015. Uit het consumentenonderzoek blijkt dat Bolletje het hoogst scoort op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Calvé en Pampers.

Sándor van Mil, marketing manager Bolletje: 'We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt aan een prominente zichtbaarheid van het merk Bolletje met verschillende publiekscampagnes, onder andere via social media, met innovaties in onze verpakkingen en met diverse productintroducties. Een mooi voorbeeld is de Facebook-hype rondom de witte-chocolade-kruidnoten. Er bestaat geen mooier compliment hiervoor dan waardering van de consument.'
 
De Merk van het Jaar awards zijn uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique in Utrecht. In een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en GfK, werden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. 

De FNLI Merk van het Jaar awards werden voor het negende achtereenvolgende jaar uitgereikt door de FNLI in samenwerking met EFMI Business School en GfK om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2014 meegenomen in de eindscores. De titel Merk van het Jaar is daarmee een beloning voor zowel de korte als de lange termijn-prestaties.

EFMI en GfK publiceren meer details over het consumentenonderzoek op www.merkvanhetjaar2015.nl

 

 


Bureaus

Media

Economisch