Bram Krikke lanceert samen met jong filmtalent zijn nieuwe kledinglijn ‘De Boekenclub’

01-12-2020 (10:52) - Marketing

Vandaag lanceert mediatalent Bram Krikke zijn nieuwe label ‘De Boekenclub’. Voor de lancering van het nieuwe merk heeft Krikke via MediaMonks Originals samengewerkt met jong creatief en regietalent Willem Beelaerts van Blokland en Kris Pouw.
 
De campagne is, net zoals de onverwachte associatie van een stoffige boekenclub met een hip streetwear label, ook net even anders ingestoken dan de gangbare mode campagnes. We zien namelijk dat niet hippe jongeren het fashion statement maken in de kleding, maar juist ouderen voor Krikke precies in zijn visie van ‘sexy, cool en confident’ passen.
 
‘De Boekenclub’ is een navolging op het succes van Krikke’s eerdere kledinglijn ‘JoeJoe’, die binnen anderhalf uur uitverkocht. Voor het nieuwe streetwear label werkte Bram Krikke samen met designer Ruben Verhagen om de hoodies, shirts en accessoires te ontwerpen. Daarnaast zijn ook Sara Rottenberg en Rik Rampaart vanuit Content Icons nauw betrokken geweest in de creatie van de kledinglijn, de campagne en alles wat hierbij komt kijken.
 

passie project

Bram Krikke: “‘De Boekenclub’ is echt een passie project waar we met ons team veel tijd in heb gestoken. Het 'retro' gevoel wat ik in gedachten had komt perfect terug in deze film. Dat we ‘De Boekenclub’ nu op deze manier kunnen lanceren voelt fantastisch. Ik ben enorm trots op het resultaat. Op naar meer!”
 
Willem Beelaerts van Blokland, zegt: “Het was geweldig om samen met MediaMonks Originals Bram zijn visie voor ‘De Boekenclub’ te mogen vertalen in één krachtige video. Hiermee kregen we als jonge regisseurs echt de kans om te laten zien wat we in huis hebben. Wij zijn dan ook erg trots op het resultaat. Voor ons staat Bram Krikke voor humor en onvoorspelbaarheid. Twee factoren die we dan ook zeker hebben gecombineerd in het concept en de uitvoering van de commercial.”
 
Kris Pouw: “Door Bram zelf tot ‘regisseur’ van de commercial te maken en hem zelf de groep ouderen erin te laten brengen, creëren we namelijk meerdere keren een onverwachts moment in combinatie met humor. Ook past dit volgens ons enorm bij het plaatje dat Bram altijd alles net even anders doet. We schoppen hiermee een beetje tegen het ‘stereotype’ hippe fashion commercial anno 2020 aan.”
 
De campagne bestaat uit een online video en fotografie en is te vinden op de website ‘De Boekenclub’ en social media.
 

Over MediaMonks Originals

MediaMonks Originals is een initiatief van MediaMonks Films. Vivian Opsteegh, General Manager, vertelt: “Elk jaar krijgen jonge makers tien keer de kans om te pitchen met toffe concepten vanuit een briefing van MediaMonks Originals. Met het programma krijgt jong talent de kans om hun portfolio en skills te ontwikkelen, en werkt MediaMonks samen met het beste aanstormend talent. Via pitches krijgen de beste talenten de mogelijkheid om hun concept te realiseren in samenwerking met de prijswinnende expertise, productiekracht en het wereldwijde netwerk van MediaMonks.” 

Bekijk de film hier.


Bureaus

Media

Economisch