Brewdog maakt bier goedkoper voor vrouwen

06-03-2018 (16:38) - Marketing

Brewdog doet mee met Internationale Vrouwendag op 8 maart. Met een knipoog maken ze goedkoper bier voor vrouwen. Omdat mannen nog altijd meer verdienen. De fles met een roze label is voor iedereen die vrouw is of zich als vrouw wil voordoen.


Met een knipoog weliswaar, want ze doen niet mee aan de 'speciaal voor vrouwen' marketing. Het bier (Pink, voor meisjes) is hetzelfde als de Punk-serie. Maar dan goedkoper. Brewdog wil hiermee aanhaken aan de discussie die gaande is over het onverklaarbare verschil in salaris tussen mannen en vrouwen. Ook doneren ze twintig procent van de opbrengst van het biertje (zolang de voorraad strekt) aan goede doelen die strijden tegen genderongelijkheid. 


tijd voor actie

Sarah Warman, BrewDog’s global head of marketing: “Dat het salarisgat tussen mannen en vrouwen die hetzelfde werk doen nog steeds een issue is in 2018, geeft aan dat er vooral veel over is gesproken maar onvoldoende actie is ondernomen om deze ongelijkheid weg te werken. Daarom maken we met Pink een statement. Daarbij: er gaan steeds meer vrouwen in de bierindustrie werken. Dat willen we stimuleren."
 

Tanisha Robinson, BrewDog’s CEO in Amerika zegt: “De bierindustrie heeft de plicht om een afspiegeling te zijn van de mensen die bier drinken. In de praktijk betekent dit dat we actief werken aan een werkomgeving die zich afzet tegen seksistische marketing en stereotypering. Pink IPA is onze oproep naar brouwers en bierliefhebbers om deze uitdaging aan te gaan en het imago van bier voorgoed te veranderen.” 


ook bij Brewdog

 Bij Brewdog is ook nog wel wat te winnen: wereldwijd verdienen mannen gemiddeld 2,8% méér dan vrouwen Allison Green, BrewDog’s People Director geeft aan: “Het is ons doel om onze werkomgeving vrij te maken van alle genderverschillen op welk vlak dan ook. Echte gelijkheid komt alleen tot stand door transparantie en vastberadenheid om geen genoegen te nemen met de status-quo.” BrewDog’s cofounder James Watt : “Wij geloven dat bier zorgt voor gelijkheid, wij bestaan om muren af te breken die mensen ervan weerhouden om hun passie na te jagen.”


Een vijfde van de opbrengst van Pink IPA gaat naar doelen die zich richten op waar de ondervertegenwoordiging van vrouwen het grootst is, zoals in de wetenschap, technologie, onderwijs en in de wiskunde.  


Bureaus

Media

Economisch