BUX onthult nieuwe branding BUX Zero

06-04-2021 (12:24) - Marketing

BUX, Europa’s snelst groeiende mobiele broker, introduceert een nieuwe look voor beleggingsapp BUX Zero waarbij 'bouwen' een centrale rol speelt.

Het concept 'bouwen' is onderdeel van de gehele klantreis en komt terug in alle BUX Zero kanalen; van de app tot de website tot social. Door te kiezen voor 'bouwen', maakt de mobiele broker de vergelijking met investeren. Bouwen betekent het samenvoegen van onderdelen volgens een systematisch plan met een bepaald doel voor ogen; het eindproduct. Volgens BUX werkt investeren op dezelfde manier; je bouwt aan een betere financiële toekomst door volgens een systematisch plan te beleggen in ETF’s en aandelen, met een bepaald einddoel in zicht.
 
Design
Het kiezen van de nieuwe kleur die de rode, in dit geval roze, draad is van het nieuwe design, is in samenspraak gegaan met de community van BUX. Uiteindelijk viel de keuze op een levendige primaire kleur; een kleur die onderscheid maakt en versterkt, namelijk Amaranth. Naast een nieuwe centrale kleur, kiest BUX ook voor een nieuw lettertype. Het nieuwe font onderscheidt zich doordat het speciaal is ontworpen voor digitale producten en de perfecte balans heeft tussen de praktische waarde van leesbaarheid en creatieve expressie; de kern van het nieuwe design.

Bureaus

Media

Economisch