C&A lanceert met Augmented reality magazine de AW21 collectie

26-05-2021 (19:41) - Marketing

Voor de lancering van haar nieuwe Autumn / Winter collectie in Europa organiseerde C&A in samenwerking met het Belgische communicatiebureau Friendship een virtuele modeshow. 550 genodigden uit 19 landen ontvingen een box met daarin naast allerlei lekker eten en drinken een magazine. Het Collection Showroom AW21 magazine is volledig in schetsvorm en door met een smartphone de QR-codes te scannen komt het verhaal van de collectie in augmented reality (AR) tot leven.
 
De Antwerpse AR studio PLAYAR ontwikkelde een complete webAR (AR in de mobiele browser) experience waarbij elk van de 20 pagina’s zijn eigen verhaal vertelt. De lezers krijgen via een zogeheten AR portal, waarmee ze 4 mannequins in huis halen, een preview van de collectie. Of ontdekken via collages en moodboards in AR de mensen en het idee achter de collecties. En ze worden zelf fashion designers door een schets in te kleuren om die vervolgens in AR voor zich te zien staan. En om de spanning voor het event op te bouwen knalt letterlijk de herfst en een aftelklok in AR uit de centerfold.
 

Kracht van mode benadrukken

“Doordat we een traditioneel medium wist samen te brengen met de allernieuwste technologie hebben we iets heel unieks gecreëerd”, aldus Sven Verresen, Media, PR en Events Specialist voor C&A België-Luxemburg. De nieuwe collectie voor het najaar geeft perfect weer waar C&A vandaag voor staat: inclusiviteit, duurzaamheid en positiviteit. Het is een reminder dat mode ertoe doet, dat kleding de kracht heeft om een statement te maken.
 

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch