Campina lanceert eerste ontbijtbezorgservice via Instagram

19-09-2019 (10:44) - Marketing

Campina lanceert de eerste ontbijtbezorgservice via Instagram. De service is onderdeel van de nieuwe campagne. ‘Start je dag Sterk’. De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met het Amsterdamse reclamebureau Boomerang Agency. 
 
Campina toont via Instagram Stories verschillende herkenbare ochtendsettings en koppelt deze aan recepten voor een snelle bereiding, gebruik makend van Instagram-tools en technische video-effecten. Consumenten kunnen vervolgens via de Storiesfunctie hun kommetje met Campina-zuivel en toppings in de vorm van GIFjes die speciaal voor de campagne zijn ontworpen, versturen. Campina bezorgt het ontbijt vervolgens de volgende dag in een makkelijk mee te nemen verpakking.
 
De actie loopt in drie steden: Amsterdam, Rotterdam, en Utrecht. Afhankelijk van de animo kan er na de activatieperiode worden gekeken naar mogelijkheden om de service verder vorm te geven. Aan de basis van de campagne ligt een onderzoek naar zuivelconsumptie onder Nederlanders, uitgevoerd door marktonderzoekbureau Ipsos, in opdracht van Campina. Hieruit bleek dat het percentage Nederlanders dat zuivel eet sinds 2016 is gestegen van 22 procent naar 29 procent. 
 
 

Bureaus

Media

Economisch