Chiquita bananen kleuren roze

19-10-2018 (12:47) - Marketing

Chiquita geeft tijdens oktober, borstkankermaand, aandacht aan Pink Ribbon. Ruim 200 miljoen bananen krijgen wereldwijd een roze sticker. Omdat de banaan in vrijwel ieder huishouden aanwezig is, biedt de campagne de mogelijkheid om borstkanker onder de aandacht te brengen bij een groot publiek.

 
Met miljoenen nieuwe gevallen per jaar is borstkanker de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen. Met de campagne vraagt het bedrijf aandacht voor dit gevoelige onderwerp dat iedereen raakt.


#pinkaboutit

Om nog meer lading te geven aan het initiatief, gaat de influencer campagne #pinkaboutit op Instagram vandaag van start. 17 influencers roepen hun fans op om hun connectie met Pink Ribbon op een banaan te symboliseren. Dit kan door bijvoorbeeld een tekening, een statement of quote op de banaan te zetten en deze onder vermelding van #pinkaboutit te publiceren op social media. Alle creaties zullen op de campagne website www.pinkaboutit.nl verschijnen. De 17 mooiste inzendingen zullen in week 44 te zien zijn in abri’s in de Amstel fietstunnel in Amsterdam.


Peter Bolijn, Marketing Manager Benelux van Chiquita: „Being a good neighbour“ of „een goede buur zijn“ is een van Chiquita’s kernwaarden op het gebied van duurzaamheid. Dit betekent niet alleen de buren in de gemeenschappen waarin we actief zijn, maar ook in de gemeenschappen onder onze consumenten. Een van de initiatieven die hieronder valt is onze wereldwijde steun aan Pink Ribbon voor een groter bewustzijn van borstkanker en de bestrijding ervan“.

 


Bureaus

Media

Economisch