Christy Turlington gezicht nieuwe campagne H&M

13-02-2018 (09:45) - Marketing

De Zweedse modeketen brengt dit jaar voor de zevende keer een speciale duurzame collectie uit, met als gezicht dit jaar het model Christy Turlington.  


Naast biologisch katoen, biologisch zijde en biologisch linnen is dit jaar voor het eerst gerecycled zilver en een vezel van gerecyclede visnetten verwerkt in H&M’s Conscious Exclusive-collectie. De collectie is geïnspireerd op de designs van Zweeds kunstenaarskoppel Karin en Carl Larsson. 

duurzamer

De zevende editie van de H&M Conscious Exclusive-collectie bestaat uit kleding, lingerie, schoenen en accessoires. De kleuren groen, wit, zwart, lichtblauw en poederroze zijn key. Alle items zijn gemaakt van duurzamere materialen. De sieraden van gerecycled zilver. Ann-Sofie Johansson, creative advisor bij H&M: “Het is fantastisch om twee nieuwe duurzame materialen toe te kunnen voegen aan de collectie. De belangrijkste inspiratiebron voor de collectie is het werk van de Zweedse kunstenaars Karin en Carl Larsson. 


De campagnebeelden werden geschoten door modefotograaf Mikael Jansson. Christy Turlington werkt voor deze campagne samen met Giedre Dukauskaite en Aamito Lagum. De collectie is vanaf 19 april verkrijgbaar.


Bureaus

Media

Economisch