Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit voor Unox

29-04-2021 (15:28) - Marketing

Chuck Studios, een wereldwijde food advertising specialist, heeft recentelijk een Culinaire Identiteit ontwikkeld voor Unox. Het in Amsterdam gevestigde bedrijf met vestigingen in LA, Londen en Moskou biedt naast de productiewerkzaamheden ook steeds meer strategische diensten aan en ontwikkelt Culinaire Identiteiten voor meerdere iconische Nederlandse merken en een groeiend aantal internationale food brands.

Unox, het iconische merk uit de Unilever stal heeft onlangs haar positionering aangescherpt en had behoefte aan heldere en praktische richtlijnen over het in beeld brengen van haar producten. Chuck Studios beantwoordde deze behoefte onder meer een kleurenpalet te ontwikkelen dat kou van buiten en warmte van binnen vertegenwoordigt. Tevens werd er, in lijn met Unox' nieuwe strategie - op weg naar minder en beter vlees, en meer groenten - een leidraad ontworpen die voorschrijft dat de voedzaamheid van Unox’ producten goed in beeld komt.
 

Strategische drie-eenheid

Chuck Studios versterkte onlangs haar strategische divisie met Eva Lia-Jordan, 's werelds eerste Culinary Strategist die merken moet gaan helpen om met een Culinaire Identiteit van voedsel een brand asset te maken. Chuck Studios werkt voor Unox nauw samen in een drie-eenheid van bureaus: SGK voor visuele identiteit, TBWA\NEBOKO voor communicatie en Chuck Studios voor Culinaire Identiteit. Het eerste werk zal naar verwachting midden juni zichtbaar zijn.

Bureaus

Media

Economisch