Cinetree en Grolsch starten creatieve samenwerking

21-03-2019 (10:05) - Marketing

Grolsch en Cinetree hebben een samenwerking gesloten voor 2019. De bierbrouwer heeft haar liefde voor muziek en film nooit onder stoelen of banken gestoken. En Cinetree is een filmplatform dat toegang biedt tot de mooiste films en documentaires. Samen willen Grolsch en Cinetree in 2019 het Nederlandse publiek kennis laten maken met al het moois dat films en documentaires te bieden hebben.


Naast de promotie die in april in de winkels ligt, gaan Grolsch en Cinetree ook een inhoudelijke samenwerking aan. Belangrijk onderdeel daarin is de ontwikkeling van een nieuwe Cinetree Original. In het aanbod van Cinetree vind je uitsluitend films met belangrijke thema’s, maatschappelijke relevantie en verhalen die raken. Naast de rol van curator voor de mooiste films en documentaires, werkt Cinetree daarom nauw samen met makers om zelf producties te ontwikkelen onder het label Cinetree Originals. De eerstvolgende productie wordt mede mogelijk gemaakt door Grolsch en is een portrettenserie van inspirerende en eigenzinnige makers uit Nederland; van acteurs en muzikanten tot dichters en ondernemers.


Openluchtbioscopen

Later dit jaar lanceert Cinetree een serie filmavonden waar Grolsch een belangrijke partner is. Op verschillende plekken in Nederland worden openluchtbioscopen opgezet. Hierin wordt een inspirerende locatie gekoppeld aan bijzondere films uit het aanbod van Cinetree. Ard Bossema, Marketing Directeur Grolsch: “Films en Grolsch zijn onmiskenbaar met elkaar verbonden. Daarom zochten we naar een mogelijkheid om dat op onze manier verder uit te dragen. Met Cinetree hebben we een fantastische partner gevonden om Nederland kennis te laten maken met de mooiste films en documentaires.”

 

Hanna Verboom, oprichtster Cinetree: “Een film is een prachtig middel om een verhaal te vertellen, maar door het grote aanbod raken veel films die dit op een bijzondere of andere manier doen ondergesneeuwd. We zijn dan ook erg trots op de samenwerking met Grolsch. Samen zorgen we ervoor dat dit soort films een groter publiek bereiken.”


Bureaus

Media

Economisch