Cineville krijgt herpositionering

25-08-2021 (08:00) - Marketing

Cineville bestaat 12,5 jaar en viert dit jubileum met een nieuwe merkstrategie die ontwikkeld is door KesselsKramer en in samenwerking met productiehuis HALAL is uitgevoerd. De centrale vraag was: hoe spreken we een breder publiek aan zonder identiteit te verliezen. Er wordt nu gedoeld op een beweging van ‘arthouse’ naar ‘goeie films’.

Cineville heeft als core business om filmliefhebbers voor een vast bedrag per maand onbeperkt naar de film te laten gaan. Wat in 2009 begon als een lokale Amsterdamse filmclub – bedacht en gerund door studenten – met als achterliggende gedachte dat de rijke wereld van film voor iedereen binnen handbereik moet zijn is uitgegroeid tot een landelijk opererend platform met 50 aangesloten filmtheaters in 27 steden. En wanneer je hét platform voor film in Nederland bent is het noodzakelijk dat het niche gecombineerd wordt met het laagdrempelige zodat een breed en divers publiek wordt aangesproken, met als uitdaging geen ziel te verliezen. Daar plukken niet alleen filmliefhebbers de vruchten van, maar ook aangesloten filmtheaters en de makers.

Om deze herpositionering, waarbij de Goeie Film centraal staat, in beeld te brengen werd aangeklopt bij HALAL die op hun beurt filmmakers Anna van ’t Hek, Thessa Meijer en Hedy Tjin naar voren schoof met als opdracht om hun interpretatie van Goeie Films te maken.

Bureaus

Media

Economisch