Coca-Cola lanceert nieuwe campagne over oprechte verbinding

27-11-2020 (11:07) - Marketing

Coca-Cola in Nederland moedigt iedereen aan deze feestdagen een oprechte verbinding op te zoeken met hun dierbaren met de nieuwe campagne: ‘Geef deze kerst iets dat alleen jij kunt geven - jezelf’. De nieuwe tv-commercial laat de magie van kerst zien in een met hoop vervuld verhaal over de liefde van een vader die er alles aan doet om de kerstwens van zijn dochter uit te laten uitkomen.
 
De film is geregisseerd door de Oscar-winnende filmmaker Taika Waititi en gemaakt door Wieden+Kennedy London. In Nederland zet Coca-Cola deze boodschap kracht bij met een speciale track over verbinding genaamd ‘Thuis’, geschreven door Snelle en geïnspireerd op persoonlijke verhalen van zijn fans.
 

100 jaar verbondenheid

Het is een bijzonder jaar binnen de geschiedenis van kerst en Coca-Cola, want precies 100 jaar geleden bracht het merk haar eerste kerstreclame uit. De nieuwe campagne bouwt voort op de iconische kerstcampagnes van Coca-Cola en ook dit jaar zal de Kerstman zijn herkenbare bijdrage aan de feestdagen leveren. De nieuwe campagne gaat uit van het idee dat de echte magie van kerst bestaat uit verbondenheid met elkaar en moedigt iedereen aan een oprechte connectie te maken met degene van wie we houden. Waar het kan fysiek met je naasten, en virtueel met de mensen om je heen.

Daniela Depping, Head of Marketing bij Coca-Cola Nederland: “2020 is voor velen van ons geen makkelijk jaar geweest en de aankomende feestdagen zullen daardoor nog specialer en belangrijker zijn. Al sinds de jaren ’20 besteden we met Coca-Cola via onze reclames aandacht aan de feestdagen met een boodschap van eenheid en positiviteit. De campagne staat voor de grotere waardering van onze geliefden, onze lokale community en bovenal onze behoefte om deze kerst de (virtuele) connectie te behouden met onze dierbaren in de vorm van het beste geschenk - jezelf.”
 

Samenwerking met Snelle

In Nederland heeft Coca-Cola de samenwerking opgezocht met Snelle om de boodschap van verbinding kracht bij te zetten. Snelle heeft speciaal voor de kerstcampagne van dit jaar een nummer geschreven met bijbehorende videoclip. Het nummer genaamd ‘Thuis’ is vanaf vandaag hier te beluisteren. De videoclip wordt op 30 november uitgebracht en is op zondag 29 november al exclusief te zien in de Coca-Cola kerst adventskalender.

Snelle hierover: "Ik vind de kerstuitingen van Coca-Cola altijd heel vet en daarnaast roept mijn moeder al jaren dat ik iets met kerst moet doen qua muziek. Ik kan me dan ook zeker vinden in Coca-Cola’s boodschap over verbintenis. Speciaal daarom heb ik mij voor dit nummer door fans en hun persoonlijke verhalen laten inspireren. Ik hoop dat de luisteraars dit ook voelen als ze ‘Thuis’ horen."
 

omnicannel campagne

TVC: De nieuwe tv-commercial is beschikbaar in verschillende lengtes (2’30”; 60”; 30”; 20”’; 15”; 10”). Vanaf 6 december zijn de langere formats te zien op de Nederlandse televisie, online en (indien mogelijk) in bioscopen.
Verpakking: Alle Coca-Cola varianten (original taste, zero sugar en light) worden voorzien van een thematische kerstuitstraling en zijn vanaf 23 november verkrijgbaar.
Een digitale adventskalender: Op de thematische verpakkingen staan een QR-code gelinkt naar een digitale adventskalender. De 39 deurtjes naar magische mogelijkheden maken echte verbondenheid mogelijk. De adventskalender bevat een verscheidenheid aan ervaringen, van exclusieve content, tot digitale stickers en filters die vrienden op social media met elkaar kunnen delen.
Winkelactivatie: Op de winkelvloer wordt deze lancering geactiveerd met kerstslee displays. Daarnaast is er tijdens de kerstdagen veel aandacht voor de introductie van de nieuwe minimalistische kartonnen omverpakking voor 250ml multipacks blik (Keelclip) en komt ook de succesvolle winterse smaakvariant Coca-Cola zero sugar cinnamon variant veelvuldig terug op de winkelvloer.
(D)OOH, social, display: Naast de tv-commercial, de verpakkingen en op de winkelvloer is het merk in de weken voor kerst in het straatbeeld en online te zien met een mediacampagne gericht op de kerstdagen en de feestelijke wintersmaak Coca-Cola zero sugar cinnamon.
 

credits

De Nederlandse kerstcampagne is een doorvertaling van de internationale kerstcampagne van Coca-Cola. Het oorspronkelijke idee is ontwikkeld door Wieden+Kennedy London.

Verantwoordelijkheden in Nederland:
UM – mediaplan
Coopr – PR
Finally – digitale adventkalender
Hogarth – adaptatie van media assets NL 

Bureaus

Media

Economisch