Coca-Cola Nederland breidt portfolio uit met alcoholhoudende drankjes

Coca-Cola Nederland breidt portfolio uit met alcoholhoudende drankjes

15-11-2020 (15:55) - Marketing

Coca-Cola in Nederland kondigt de uitbreiding van haar portfolio aan met de introductie van Topo Chico Hard Seltzer. Het gaat om een nieuwe drank van koolzuurhoudend water met alcohol en natuurlijke aroma’s. In totaal komen er drie smaakvarianten op de Nederlandse markt: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Acai.
 
Topo Chico Hard Seltzer werd afgelopen september succesvol op de Latijns-Amerikaanse markt gebracht en zal de komende maanden ook in Europese landen worden geïntroduceerd. De uitbreiding van het portfolio met een alcoholische drank sluit aan bij de ambitie van het bedrijf om voor ieder moment van de dag een geschikte propositie aan te kunnen bieden. De introductie gaat gepaard met een geïntegreerde marketingcampagne specifiek gericht op consumenten van 20 jaar en ouder. 
 

Wereldwijde groei van Hard Seltzer categorie

Het nieuwe drankje is geïnspireerd op het 125 jaar oude merk Topo Chico, bruisend mineraalwater dat al sinds jaar en dag een populaire mixer is voor barkeepers en mixologen in de VS en Latijns-Amerika. Met Topo Chico Hard Seltzer betreedt het gevestigde merk de dynamische categorie hard seltzer dranken, een categorie die aan populariteit wint onder een groeiend aantal consumenten. Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Nederland zegt hierover: “We hebben er alle vertrouwen in dat we met Topo Chico Hard Seltzer een fantastisch product in handen hebben, in een dynamische nieuwe categorie. De hard seltzer is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid in de VS en inmiddels begint deze categorie ook terrein te winnen in Europa. Met onze kracht en kennis van marketing denken we ook een succes te kunnen maken van Topo Chico Hard Seltzer in Nederland. De introductie markeert weer een mooie nieuwe stap in onze evolutie naar een ‘Total Beverage Company’ met een breed productportfolio.”
 

Marketingstrategie

De lancering zal worden ondersteund door een marketingcampagne die is gericht op digitale kanalen en partnerships. Topo Chico Hard Seltzer is voor Coca-Cola in Nederland het eerste merk in de categorie alcoholhoudende dranken en het bedrijf is zich ervan bewust dat deze introductie met bepaalde verantwoordelijkheden komt. Daarom richt Coca-Cola Nederland zich met alle marketingactiviteiten uitsluitend op de oudere 20+ doelgroep en past het uiteraard de geïntegreerde “Geen 18, geen alcohol” boodschap toe. Het wereldwijde beleid voor verantwoorde alcoholreclame is leidend voor alle stappen die worden gezet, en deze kennis wordt lokaal aangevuld door op te trekken met partijen zoals STIVA (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie). 
 

Smaakvarianten & verkrijgbaarheid

Topo Chico Hard Seltzer zal in Nederland verkrijgbaar zijn in 100% recyclebare blikjes van 330 ml in drie smaakvarianten: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Acai. Het verpakkingsdesign combineert de geschiedenis van het Topo Chico-merk met opvallende, nieuwe accenten. Op de verpakking staat een nieuw logo met een kenmerkende gele band en feestelijke kleuren waaraan de verschillende smaakvarianten te herkennen zijn. Alle varianten zijn glutenvrij, bevatten 96 kilocalorieën en twee gram suiker per 330 ml, en hebben een alcoholpercentage van 4,7%. Topo Chico Hard Seltzer is verkrijgbaar vanaf week 47 bij DEEN Supermarkten en vanaf week 49 bij Albert Heijn to go en AH.nl.
 

 


RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch