Colgate steunt #SafeHands campagne van WHO met 25 miljoen zeepjes en geld

04-06-2020 (09:13) - Marketing

Colgate-Palmolive heeft aangekondigd dat het de campagne #SafeHands van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) gaat ondersteunen. Het bedrijf gaat 25 miljoen zeepjes produceren en doneert 20 miljoen dollar aan gezondheids- en hygiëneproducten aan verschillende organisaties, zoals het Rode Kruis.
 
Doel van de donatie is om de meest kwetsbare mensen, maar ook eerstelijns medisch personeel en hulpverleners, te helpen door hen toegang te geven tot essentiële hygiëneproducten zoals tandenborstels, tandpasta, mondwater en lichaams- en handproducten. In Nederland doneert Colgate-Palmolive meer dan 21.000 producten aan het Nederlandse Rode Kruis om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan.  
 
Om het bewustzijn over handen wassen te vergroten, promoot Colgate-Palmolive de WHO #SafeHands campagne ook op sociale media en haar website. Om het initiatief extra kracht bij te zetten worden wereldwijde ambassadeurs en influencers betrokken, zoals Voormalig Olympisch zwemkampioen Michael Phelps.  

Bureaus

Media

Economisch