Connected e-bike merk Cowboy breidt uit naar de Verenigde Staten

18-10-2021 (15:51) - Marketing

Belgisch connected e-bike merk Cowboy maakt zijn intrede op de Amerikaanse markt aan tijdens de Micromobility Conference in San Francisco. Het doel is om de mobiliteit in en rondom steden te verbeteren door een bewust en gezond alternatief te bieden om van A naar B te komen. De uitbreiding naar deze snelgroeiende markt is een belangrijke mijlpaal voor Cowboy om zijn aanwezigheid wereldwijd te versterken. Ook in Europa vindt verdere uitbreiding plaats: Zweden en Denemarken brengen het totaal aantal markten waar Cowboy actief is op twaalf.

De huidige mobiliteit in de VS is vaak traag en stressvol en het overschot aan auto's op de weg leidt tot files, vervuiling en andere negatieve klimaateffecten. "Alleen al in 2020 verloren automobilisten in New York gemiddeld 100 uur door in de file te staan", zegt Tanguy Goretti, CTO en co-founder van Cowboy. "De komst van Cowboy biedt miljoenen Amerikanen de kans om zorgeloos door de stad te reizen, meer te bewegen en te genieten van vrije tijd in de buitenlucht".
 

Amerikaanse e-bike markt

Er wordt verwacht dat de Amerikaanse e-bike markt met 30% groeit tussen 2020 en 2025, tot 4 miljard dollar. Tanguy Goretti: "Op dit moment is de markt nog minder volwassen dan in Europa, maar we zien positieve tekenen van een snelle ontwikkeling en mentaliteitsverandering in verschillende grote steden, zowel bij fietsers als overheden. Het is een logische stap om Cowboy hier in de VS te lanceren."

Bureaus

Media

Economisch