Consument kiest digital wallet niet primair vanwege betaalgemak

25-08-2017 (09:30) - Marketing

Digitale portemonnees zijn bij consumenten vooral geliefd als marketingkanaal, niet vanwege het betaalgemak. Dit is de belangrijkste conclusie uit het onderzoek van Urban Airship onder tweeduizend Britten en Amerikanen.
 
Het onderzoek ttoont aan dat net iets meer dan de helft (54 procent) al bekend is met digitale portemonnees. Deze met name door Apple Pay en Android Pay bekendgemaakte vervangers van de portefeuille, moeten het mobiel betalen veel makkelijker maken. Creditcard of bankkaart ‘inladen’ en betalen maar. Dertig procent heeft zo’n betaalapp zelfs recent gebruikt.
 

loyaliteitspunten

Volgens de onderzoekers zijn het sparen van loyaliteitspunten, opslaan en inwisselen van kortingscoupons en het ontvangen van updates over geplaatste (online) orders belangrijker voor de consument. Vooral updates biedenvoor bedrijven. Een kwart van de ondervraagden zegt dergelijke berichtjes nu te ontvangen, 57 procent zou dit wel willen.
 
 
 

Bureaus

Media

Economisch