Contactloos betalen nu ook mogelijk op Digital Out-of-Home

23-12-2019 (11:30) - Marketing

Het KWF is met de grote ‘Nederland geeft licht-campagne’ de eerste partij in Nederland die contactloos betalen met je pinpas op een digitaal scherm inzet.

“Met de Nederland geeft licht-campagne wil KWF Kankerbestrijding iedereen die te maken krijgt met kanker een hart onder de riem te steken tijdens de donkere dagen tussen kerst en oud en nieuw. Je kunt een lampion doneren voor een dierbare. De naam van jouw dierbare wordt handmatig op de lampion geschreven en jouw lampion wordt samen met duizenden andere lampionnen op 29 december in de vorm van een hart in het Olympisch Stadion ontbrandt’, aldus Annebel Schipper, Woordvoerder KWF Kankerbestrijding.

Als spin-off op de landelijke donatie-campagne heeft Exterion Media in samenwerking met 23G, Payter, DOOH Solutions, KWF en Energize het mogelijk gemaakt om op een digitaal touch screen een campagne te ontwikkelen, waarbij de donateur kan aanvinken welk bedrag te willen doneren en dit vervolgens simpelweg kan doen, door zijn of haar pasje tegen de terminal te houden.

‘”Wij zien de trend dat collectanten van goede doelen steeds vaker met een contactloos betalen collectebus rondlopen. Zo is dan ook het idee ontstaan om dit mogelijk te maken op onze digitale schermen. Onze touchscreens in verschillende winkelcentra geven bezoekers de mogelijkheid om zelf een bedrag te kiezen en op een simpele en laagdrempelige manier te doneren aan een goed doel. De samenwerking met KWF was daarom een schot in de roos”, zegt Lilian Hemmelder, Digital Out-of-Home marketeer bij Exterion Media.

De ‘Nederland geeft licht’-campagne loopt tot oud en nieuw en is vanuit de collectieve benadering doorvertaald op TV, radio, social en Digital Out-of-Home. Op 29 december is tevens de eindshow op TV te zien op SBS6 om 18.30 uur. 

Bureaus

Media

Economisch