Coolest Dutch Brand van de maand november: NS

17-11-2017 (09:00) - Marketing

 Het gaat goed met NS. Het Nederlandse spoorwegbedrijf ziet het aantal reizigers groeien en het klantoordeel stijgen. Het concern stapt stukje bij beetje af van haar technische profiel en zoekt het antwoord in beleving. De redactie van FONK beloont de moedige keuzes van het concern met de november nominatie voor de titel Coolest Dutch Brand van  2017.

 
NS is en blijft bovenal een mensenbedrijf, vertellen communicatie directeur Bartho Boer en commercieel directeur Hans Peters in een interview met FONK Magazine. Lees hun verhaal over de brandende ambitie van NS in FONK Magazine 220 die vandaag bij onze abonnees op de mat valt.
 

Welk merk wordt Coolest Dutch Brand 2017?

Jaar in jaar uit beoordelen en bekronen marketeers reclame en bureaus op hun toegevoegde waarde. FONK Magazine draait met de verkiezing Coolest Dutch Brands 2017 de rollen om. De redactie selecteert maandelijks de coolest brands van Nederlandse origine. In 2017 draait het daarbij met name om Nederlandse merken met een lange traditie die (dankzij innovatie en uitgekiende marketing) opnieuw aan een opmars zijn begonnen, waardoor ze ook jonge(re) generaties aanspreken en aan zich weten te binden.  
 

de Persgroep is host 

Op 15 februari 2018 komt de vakjury bij Coolest Dutch Brand host de Persgroep, bijeen om de winnaar van 2017 te kiezen. De jury bestaat uit 50 creatives en strategen (activatie, digital, reclame en media specialisten) en heeft twee onafhankelijke juryvoorzitters. Op 20 maart 2018 zal één van de twaalf genomineerden aan de haal gaan met dè Coolest Dutch Brand Award van 2017, die ‘as we speak’ wordt ontworpen door Robert Bronwasser. 
 

genomineerden

Tot en met november zijn genomineerd: Gazelle, JOZO, SOA Aids Nederland, Heineken, Remia, Efteling, HEMA, ten Cate, Naturalis en NS. In december 2017 en januari 2018 worden de laatste 2 merken van 2017 genomineerd.

meer weten?

Wil je meer weten over Coolest Dutch Brands 2017, pak dan de splinternieuwe editie van FONK Magazine erbij. In deze uitgave lees je alles over het Coolest Brand van de maand november en lees je meer over jurering, spelregels èn deelt juryvoorzitter Rob Benjamens zijn visie op een hoe een fair jury-oordeel tot stand komt. 

Wil je FONK digitaal of in print lezen, maar heb je geen abonnement? Ga naar onze webshop en maak gebruik van een van onze stormachtige herfstaanbiedingen.
 

Bureaus

Media

Economisch