Cortina laat deelnemers in actie veertienduizend fietsen spotten

15-05-2018 (14:32) - Marketing

In de actie 'Spot The C' via WhatsApp bracht fietsenmerk Cortina afgelopen week tweehonderdvijftig fietsers op de been, die allemaal kans maakten op een gratis e-bike. Om de hoofdprijs in de wacht te slepen moesten deelnemers opdrachten vervullen, ondermeer door Cortinafietsen te spotten in het wild.


Tijdens de eerste twee dagen werden er al meer dan veertienduizend punten bij elkaar verzameld door de teams. Anne-Tjitske Mulder van Cortina: “We hadden niet helemaal goed ingeschat hoe fanatiek de teams hierin zouden zijn. Ik kan je vertellen dat er aardig wat overuren in het tellen van alle fietsen zijn gaan zitten”, lacht ze. Vanaf woensdag ging de wedstrijd verder met de top 10 en werden er elke dag crazy opdrachten toegevoegd. 

 

crazy opdrachten

‘Scoor een Big Mac bij de McDrive op de fiets’ of ‘Breng je fiets in hogere sferen’. Voor dit soort bonusopdrachten konden de teams bovendien extra punten verdienen. Ondertussen ging het spotten van Cortina-fietsen gewoon door. Het hele land werd afgereden om fietsenwinkels te bezoeken en familie en vrienden werden ingeschakeld. Zelfs het Cortina-hoofdkwartier in Zwolle heeft meerdere teams op bezoek gehad. Uiteindelijk was team ‘Eindbazen General’, bestaande uit Joost, Amarins, Vincent, Patrick en Martijn, iedereen de baas. Zij worden binnenkort allemaal trotse eigenaar van een Cortina e-bike.

 

betrokkenheid

Mulder: “Spot the C heeft voor ontzettend veel brandawareness gezorgd. Bij de veertig teams, waarvan meer dan de helft jonger dan 20 jaar was, maar ook bij hun omgeving doordat de teamleden zo betrokken waren bij het spel. Het was vooraf moeilijk inschatten of het echt zou gaan leven, maar de reacties van alle deelnemers en natuurlijk de duizenden gespotte Cortina-fietsen hebben de actie voor ons tot een doorslaand succes gemaakt!”


Bureaus

Media

Economisch