Curaçao lanceert nieuwe branding campagne

10-10-2018 (11:50) - Marketing

Deze maand rolt het Curaçao Toeristen Bureau een wereldwijde branding campagne uit met de naam “Feel It For Yourself”. In Nederland zal deze campagne zichtbaarheid krijgen als de “Beleef het zelf”-campagne.


De campagne nodigt bezoekers uit om zelf op ontdekkingstocht te gaan om de vibe van het eiland maximaal te kunnen ervaren. “Het is eindelijk zover: we kunnen de nieuwe branding campagne van Curaçao onthullen, eentje die perfect het levendige en authentieke karakter van het eiland personifieert,” vertelt Hugo Clarinda, Deputy Director van het Curaçao Toeristen Bureau. “De visuals die zijn gebruikt weerspiegelen niet alleen de bruisende energie van het eiland, maar stralen ook uit dat Curaçao een bestemming is die elk type reiziger met open armen verwelkomt.” 

 

marktonderzoek

De internationale branding campagne komt voort uit een uitgebreid creatieproces waarbij het Curaçao Toeristen Bureau intensief samenwerkte met hun in New York gevestigde reclamebureau Catch New York. Om zo specifiek mogelijk de verschillende doelgroepen aan te spreken, werd er veel tijd geïnvesteerd in marktonderzoek, waarbij wereldwijd verschillende focusgroepen, experts en consumenten werden ondervraagd door middel van enquêtes en interviews. 

 

niet standaard

In de nieuwe campagne is er bewust voor gekozen om af te wijken van het standaard Caribische plaatje. Het Toeristen Bureau lanceert een regenboog aan uitingen, nog kleurrijker dan de iconische gebouwen in down town Willemstad. In één advertentie is bijvoorbeeld een local breed lachend te zien terwijl hij trommelt onder het motto: “Je voelt het ritme.”


 


 


 


 


 


Bureaus

Media

Economisch