Dacia krijgt nieuwe merkidentiteit

17-06-2021 (15:37) - Marketing

Dacia verklaarde begin 2021, toen het zijn nieuwe strategie aankondigde, dat dit het begin is van een nieuw hoofdstuk in zijn historie. Een nieuw hoofdstuk dat wordt weerspiegeld in het nieuwe logo, embleem, kleuren en domeinen. Toch blijft het merk trouw aan zijn oorsprong. Terwijl de ingrediënten achter het succes van Dacia hetzelfde blijven, krijgt het merk een nieuwe uitstraling die zijn waarden weerspiegelt: eenvoud, authenticiteit en robuustheid, altijd tegen een eerlijke prijs.
 
De vernieuwing van Dacia wordt vertaald met het nieuwe logo (volledige naam) en een nieuw embleem (verbonden ‘D’ en ‘C’), uitingen van een onderscheidend en assertief merk. Deze twee nieuwe designelementen zijn gecreëerd door het designteam met de wens om de essentie van het merk tot uitdrukking te brengen.
 
De grafische vormgeving is opzettelijk gereduceerd om eraan te herinneren dat Dacia een merk is dat zich op de essentie concentreert. Elk afzonderlijk deel past bij de andere delen om een samenhangend geheel te vormen, terwijl nieuwe mogelijkheden worden gecreëerd voor meer digitale content.


Dacia gaat voor groen

Het kleurenschema, opgebouwd rond de kleur kakigroen, verwijst naar de band van het merk met de natuur – een krachtige referentie voor onze klanten en een omgeving waarin modellen zoals de iconische Dacia Duster het beste tot hun recht komen.
 

Gefaseerde uitvoering

Vanaf juni 2021 zal de nieuwe merkidentiteit gefaseerd worden ingevoerd via verschillende communicatiekanalen: websites, reclames en brochures. De Dacia-dealers schakelen vanaf begin 2022 geleidelijk over naar de nieuwe merkidentiteit. De modellen dragen vanaf de tweede helft van 2022 het nieuwe logo en embleem.

Bureaus

Media

Economisch