De drie Shortlisten SAN ABC Accenten 2020 zijn bekend

26-04-2021 (07:00) - Marketing

De ABC jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie
SAN ABC Accenten 2020 vastgesteld. Op alfabetische volgorde zijn dat:
 

Adverteerder van het Jaar 2020

• Albert Heijn
• Koninklijke Auping
• Rijksoverheid, Crisiscommunicatie
 

Bureau van het Jaar 2020

• dentsuACHTUNG!
• Roorda Reclamebureau
• TBWA\NEBOKO


Consistent Accent 2020

• Bever
• Jumbo Supermarkten
• Zeeman
 
Alle negen genomineerden presenteren hun case op dinsdag 11 mei 2021 aan de ABC jury, dit jaar bij ABN AMRO aan de Zuidas in Amsterdam.
 

Samenstelling ABC Jury

Onafhankelijke voorzitter: Barbera Wolfensberger, Directeur-Generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW)

BvA bestuur: Erik van Engelen (Wildlands) en Nicole Freid (HAK)
 
Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)
 
Vakmedia: Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK) en Susanne van Nierop (Adformatie)
 
SAN bestuur: Léontine Admiraal (PwC), Yvette Belt-Beekman (KPN) en
Ron Schneider (Eneco).
 
De uiteindelijk drie winnaars worden bekend gemaakt tijdens de Livestream uitzending vanuit Studio 21: de Uitreiking SAN Accenten 2020, 27 mei 2021, 16.30 uur.
 

Bureaus

Media

Economisch