De Vegetarische Slager, Tony Chocolonely en Vandebron in Finale Coolest Dutch Brands 2018

15-02-2019 (12:00) - Marketing

De jurydag van Coolest Dutch Brands 2018 bij Talpa  Network zit erop: de stemmen van de 45 koppige vakjury van  creatives en strategen zijn geteld en door de juryvoorzitters gecontroleerd. Na telling van de cijfers, bestond er geen twijfel over dat De Vegetarische Slager, Tony Chocolonely en Vandebron op 21 maart in de Finale staan.  Dan kiezen publiek en vakjury wie aan de haal gaat met de de titel en de Coolest Dutch Brand Award 2018.
 
 
Op 14 februari pitchten ASN Bank, De Vegetarische Slager, Dopper, Picnic, Tony's Chocolonely en Vandebron in de halve finale hun case bij de vakjury van creatives en strategen bij gastheer Talpa Network. Na zes gedreven en inspirerende presentaties, volgde de discussieronde. Rond half tien 's avonds was het tijd om de stemmen. De Vegetarische Slager,  Tony Chocolonely en Vandebron sprongen er in de jurybeoordeling onomstotelijk als beste uit. Op 21 maart kiezen publiek en vakjury in de FInale welk van de drie merken zich Coolest Dutch Brand 2018 mag noemen. De finale en prijsuitreiking wordt afgesloten met een afterpary in samenwerking met MassiveMusic.
 

recap

Nog even een recap: FONK heeft in 2018 voor het tweede jaar op rij maandelijks een merk gekozen tot Coolest Dutch Brand van de Maand. Het thema van dit jaar draaide om van origine Nederlandse sustainable brands die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen.
De twaalf genomineerde merken van 2018: De Vegetarische Slager, Tony's Chocolonely, Vandebron, Picnic, ASN Bank, Dopper, Plastic Soup Surfer, Plus, Kings of Indigo, Bunq, Marie-Stella-Maris en Peeze Koffie
 

vijf criteria

De genomineerde merken hebben zich in de eerste schriftelijke ronde aan de hand van vijf criteria aan de jury voorgesteld. Op basis van de schriftelijke presentaties zijn er door de jury zes nominaties gekozen die hun case in de halve finale op 14 februari live hebben gepitcht.  De vijf criteria waren ook het vertrekpunt voor de jurydiscussie op 14 februari:
 
1. Hoe veerkrachtig is het merk?
2. Hoe vernieuwend is de marketing strategie?
3.  Hoe innovatief is het merk?
4.  Hoe slim/intelligent worden (nieuwe) marketing communicatiemiddelen ingezet?
5. Resultaten: 
a. Is er sprake van een waarneembare verschuiving in merkvoorkeur ten opzichte van het voorgaande jaar?
b. Is het merk het afgelopen jaar in marktaandeel en omzet gegroeid (cijfers niet perse noodzakelijk, wel percentages) ten opzichte van het voorgaande jaar?.
 

powertalks

Inmiddels is het eerste deel van het juryproces in aanloop naar de finale en het feest op 21 maart afgerond. Dan komen vakjury, publiek en genomineerde merken bijeen om uit de 3 genomineerde merken de uiteindelijke winnaar te kiezen. De nomineerde merken presenteren zich in een powertalk van 5 minuten, waarna publiek en jury stemmen welk merk volgens hen de titel en de Coolest Dutch Brand Award 2018 (handmade by Royal Goedewaagen)  verdient. Mochten de stemmen staken, dan geeft de stem van de vakjury de doorslag.
 

aanmelden voor Finale & afterparty met MassiveMusic

De voorbereidingen voor de Finale & Afterparty op 21 maart aanstaande  zijn ondertussen volop in gang gezet. Wil jij ook je stem laten horen bij de finale van de Coolest Dutch Brand Award 2018 en aanwezig zijn bij de afterparty met MassiveMusic
 
 Meld je  hier aan (tickets €63 incl BTW).
 

jury Coolest Dutch Brands 2018

Annette Menheere           Grey
Anouk van Maanen          Likefriends
Anouk van de Sande  DPDK
Arent-Jan Hesselink  Edelman Amsterdam
Arco Bregman                  YoungWorks
Bjorn Stolte                  IN10
Charles Borremans          GUC agency
Christian van Santen       Van Santen Netwerk
Darja Scheffers                 PUURPXL
Frans Brand                  Group for Brands
Frank Wertwijn          Living the Brand
Gerard van den Broek      De Ondernemer
Gesina Roters                  Day
Gijsbregt Vijn                  Lemon Scented Tea
Guy Lokhoff                  Hammerfest
Jan Willem Brüggenwirth Talpa Network
Jasper Verbunt          RedKiwi
Jeroen van Eck         Joe Public
Joost van Gorsel  0to9
José Boesten                  Tomeloos
Kyra Roest
Kees-Jan Rozestraten
Lennard Hulsbos          Iris Amsterdam
Lodewijk van der Peet  LoCo
Luc van Stiphout              MassiveMusic
Maira Evers                  The Gardeners
Marc den Hertog               BBK Door Vriendschap Sterker
Marcel Verhaaf          Anthem
Martijn de Beijer          CHUNK
Meindert van der Heuvel  Interbest
Michiel Nolst Trenité  BrandInsight
Mike Dijkstra Taurel          Globrands
Mike Hendrixen          Vertigo6
Nicolette Hulsebos          FONK magazine
Paul Kroef                  ARA
Philip Kok                   The Valley
Patricia de Jong          Dart Group
Pieter Steenaert          Brum
Piet-Hein Smit                  XXS
Rik Heijmen                  Makersreet Marketing
Rob Benjamens               B&BA (voorzitter)
Robbert van Loon          Bureau Basket
Ron van Loenen          RUWER
Ronald van Schaik          Kaliber
Sanne Tolsma                 Alfred
Seema Sharma         Edelman Amsterdam
Sarah Hagens                 Hagens PR 
Taco Schmidt                 Qindle
Thijs Muller                      Havas Media
Yessica Zwetsloot         Stroom 


Cohosts Coolest Dutch Brands 2018: 
DPDK , Massive MusicTALPA Network en De Ondernemer





 

 


RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch