Deloitte & FX Agency luiden nieuw tijdperk in van virtuele corporate events

08-07-2020 (11:38) - Marketing

Op 24 juni vond Restart Europe plaats. Een innovatief online event georganiseerd door Deloitte dat ging over een herstart na de coronapandemie. Een periode waar innovatie en creativiteit een belangrijke rol zullen gaan spelen. Niet alleen de boodschap en inhoud van het event gingen hierover, ook de vorm van het event was representatief. De host, sprekers en kijkers van over de hele wereld kwamen samen in een virtuele studio.
 
“We hebben op deze manier niet alleen met de inhoud, maar ook door het creëren van een digitale experience kunnen laten zien waar we als organisatie voor staan” aldus Carolien de Bont van Deloitte Center for the Edge.
 

Toekomst van corporate events

Volgens de crisismonitor van eventbranche.nl, dat onderzoek heeft gedaan onder tweehonderd organisaties, geeft 42% aan een online event te willen organiseren of al een event te hebben georganiseerd. Een onderzoek van Gartner schat in dat 60% van events en meetings online zullen plaatsvinden in 2024 vs. 25% in 2019. Dit merkt ook Niels Janssen, oprichter van FX Agency. “Door de recente ontwikkelingen in de wereld en de hierop volgende radicale verandering in de mindset van veel organisaties verwachten wij dat de eerste verschuiving naar vrijwel alles online, later dit jaar en begin volgend jaar verder gaat ontwikkelen naar een mix van online en live, zogenaamde ‘hybride events’. De doelstellingen van een event zullen meer leidend gaan zijn in de keuze van de vorm."
 
FX Agency verwacht dat de toekomst van corporate events zal gaan veranderen door de nieuw verkregen inzichten en innovaties. ”Het komt nog regelmatig voor dat mensen voor twee dagen naar de andere kant van de wereld vliegen voor een conferentie, dit zie ik niet meer gebeuren. Zeker nu we weten dat een online conferentie net zo effectief kan zijn als een fysieke conferentie” voegt Niels Janssen daar aan toe.
 

Bureaus

Media

Economisch