Deze zes merken gaan pitchen voor de Coolest Dutch Brand Award 2017

08-02-2018 (14:30) - Marketing

De schriftelijke juryronde van Coolest Dutch Brands 2017 zit erop: de stemmen van de 45 koppige vakjury van creatives en strategen zijn geteld en door de juryvoorzitters gecontroleerd. Dit zijn de 6 merken die op 15 februari in de halve finale gaan pitchen in de live jurering bij de Persgroep in Amsterdam. 


De zes genomineerde merken (in alfabetische volgorde):

Gazelle
Hoe een degelijke fietsenbouwer hip & happening werd? Met nieuwe modellen, de introductie van de e-bike en slimme gadgets werd Gazelle weer helemaal van nu. Maar ook de manier waarop Gazelle de doelgroep opzoekt, mag echt anders dan anders genoemd worden.


HEMA

Inmiddels koopt allang niet meer "Heel Holland" bij HEMA, maar slaat het concern met succes de vleugels uit in Europa. En als je dat doet, moet je het wel goed doen met winkels op A-locaties en met een assortiment afgestemd op het lokale publiek. Echt HEMA dus.
 

Naturalis
Nog nooit was Naturalis zo populair onder jongeren. De komst van T.Rex was nog maar het begin van wat het museum bij de heropening in 2019 beoogt. Namelijk: het leukste familiemuseum van Europa worden.


NS

Bij NS draait het om mensen. Reizende mensen welteverstaan. Sinds NS communiceert dat reizen met de trein vooral een "beleving" kan zijn, wint het concerrn aan populariteit en stijgt het klantoordeel flink. 


SOA AIDS Nederland

Al meer dan 100 jaar vindt SOA AIDS Nederland zichzelf steeds opnieuw uit om relevant te blijven. Voor iedere doelgroep met een eigen effectieve aanpak. Nu ook met VR, Snapchat, social influencers en chatbots.


Spinnin' Records

Spinnin' Records is Neerlands trots. De verkoop van het grootste Nederlandse platenlabel op het gebeid van dancemuziek aan Warner Music Group was niet alleen spectaculair, maar belooft ook nòg meer groei.

recap

Nog even een recap: FONK heeft in 2017 maandelijks een merk gekozen tot Coolest Dutch Brand van de Maand. Het thema van dit jaar draaide om 12 merken met een lange traditie die dankzij innovatie en uitgekiende marketing, opnieuw aan een opmars zijn begonnen, waardoor zij ook jonge(re) generaties aanspreken en aan zich binden. Inmiddels is het juryproces aanloop naar de finale en het feest op 20 maart in volle gang, terwijl ontwerper Robert Bronwasser nauwkeurig toeziet op de fabricage van dè Coolest Dutch Brand Award 2017.


Coolest Dutch Movie 

Ook de voorbereidingen voor de Finale & Afterparty op 20 maart aanstaande krijgen steeds meer vorm. Made.for.Digital verzorgt zowel bij de jurering als bij de finale en uitreiking de zinderende Coolest Dutch Movie en de afterparty is in handen van niemand minder dan  MassiveMusic

de jury 

Rob Benjamens (voorzitter)
Olaf Litjens (voorzitter)
Perre van den Brink (Virtue)
Bas Welling (WeFilm)
Eugene Bay (VBAT)
Taco Schmidt (Qindle)
Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer)
Brian Hirman (Goud Uberconnected)
Ramon Mesman (Talpa Content)
Inge Ligthart (Dawn)
Jelle Kolleman (Made.for.Digital)
Annette Menheere (Grey)
Jan-Willem Brüggenwirth (de creatieve directie)
Mike Dijkstra (Globrands)
Jur Baart (Fitzroy)
Ronald van der Schaik (Kaliber)
Maarten de Vries (Digital Agency Group)
Klaas Weima (Energize)
Ivo Janssens (Audax)
Marco Gijsen (BrandDeli)
Marcel van Wing (ALFRED)
Jeroen van Eck (Joe Public)
Ivo Roefs (DDB & Tribal)
Mariska Kloezen (Cheil Amsterdam)
Frans Brand (Group for Brands)
Rik Heijmen (Kokoro)
Michael Vromans (DPDK)
Rob Koghee (New Skool Media)
Marcel van der Heijden (a friend of mine)
Ingeborg Steenman (Sanoma)
Paul Kroef (ARA)
Kees-Jan Rozestraten (De Combinatie van Factoren)
Martijn de Beijer (CHUNK)
Philip Kok (The Valley)
Meindert van der Heuvel (Interbest)
Nico Hilhorst (M2Media)
Marcel Verhaaf (Anthem)
Gesina Roters (Day)
Radjen van Wilsem (CS Digital)
Maira Evers (The Gardeners)
Willem-Albert Bol (de Persgroep)
Hans Molenaar (Beeckestijn)
Christian van Santen (Van Santen Netwerk)
Ravi Amaratunga (We Are Pi)
Pieter Steenaert (BRUM).
 

Finale, uitreiking & afterparty

Wil je ook bij de finale en de uitreiking zijn? Volg FONK èn je mail de komende weken voor tickets.

Bureaus

Media

Economisch