Digiship moet tekort digital marketingspecialisten tegengaan

07-12-2021 (13:11) - Marketing

De krapte opde digital marketing arbeidsmarkt zal de komende jaren sterk toenemen en bedrijven raken. Niet alleen in hun groei maar ook om bestaande omzet op peil te houden. Door versnelde digitalisering als gevolg van Covid-19 is er bij zowel adverteerders, bureaus en publishers een enorme vraag naar digital marketing talent. Om hieraan te kunnen voldoen slaan Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency de handen ineen door talent te werven, te toetsen en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship.

De traineeships zijn al meerdere jaren succesvol in het opleiden van young professionals die per direct inzetbaar zijn voor bedrijven. Gebleken is dat naast het versneld beschikken over digital marketing talent bedrijven via traineeships ook loyalere werknemers binnenhalen die minder snel geneigd zijn te wisselen van werkgever.
 

Certified Professional

Binnen Digiship worden young professionals gedurende 6 tot 18 maanden begeleid en gecoacht en bouwen direct een interessant netwerk op van collega digital marketeers. Na een succesvolle afronding van het traineeship ontvangen de digital marketing talenten een officieel post-HBO diploma en de titel als Certified Professional toegekend. De talenten van Digiship worden getraind in alle facetten van de digital marketing. Van e-mail marketing tot social advertising, van analytics tot marketing automation. Het traineeship leidt talent op tot digital marketing marketeers. Daarnaast zijn ook twee specialistische traineeships opgezet voor Campagne Management en CRM - Marketing Automation.

Om aan de vraag in de markt tegemoet te komen ontwikkelde Digiship in samenwerking met Beeckestijn Business School meerdere traineeships. Allereerst een post-HBO traject tot Digital Marketing Expert met een duur van 18 maanden. Daarnaast drie verkorte traineeships van 6 maanden, te weten Digital Marketing Specialist, Campagne Management Specialist en CRM-Marketing Automation Specialist.


Talentship event

Op 10 december vindt er een interessante online informatiesessie over de traineeships plaats. Tijdens deze informatiesessie nemen de huidige talenten, alumni van het traineeship, Hans Molenaar (directeur Beeckestijn), Hielko van der Molen (kerndocent) en Digiship je mee in het traineeship. Heb je vragen? Je vindt het antwoord op 10 december! Hiervoor aanmelden kan hier.
 

 


Bureaus

Media

Economisch