Dit is de top 10 LinkedIn Startups van Nederland

22-09-2021 (11:20) - Marketing

LinkedIn  heeft de LinkedIn Top Startups-lijst van 2021 bekendgemaakt. Met deze lijst zet de LinkedIn-redactie jaarlijks startups in de schijnwerpers die in trek zijn bij professionals op het platform en succesvol inspelen op de veranderende behoeften van consumenten en bedrijven. De Top Startups van dit jaar zetten technologie in om de toekomst veiliger, duurzamer en efficiënter te maken. De lijst wordt aangevoerd door online supermarkten Picnic en Crisp, gevolgd door felyx, aanbieder van elektrische deelscooters via een app.
 
De LinkedIn Top Startups lijst wordt samengesteld aan de hand van een combinatie van factoren als personeelsgroei, interactie met het bedrijf en de medewerkers en de mate waarin het bedrijf in staat is om het beste talent aan te trekken. Er wordt hiervoor gekeken naar de activiteiten en interacties van de 774+ miljoen leden op LinkedIn, waarvan ruim 8 miljoen in Nederland. Dit is de volledige LinkedIn Top Startups lijst van 2021 in Nederland:

1. Picnic
2. Crisp
3. felyx
4. Otrium
5. Lightyear
6. Fourthline
7. GoSpooky
8. Gisou
9. Zivver
10. Dott
 
De Top Startups-lijst van dit jaar lijkt te onderstrepen dat de pandemie de manier waarop we nu en in de toekomst willen leven en werken, echt heeft veranderd. Deze bedrijven waren niet alleen van toegevoegde waarde tíj´dens de pandemie, maar concentreren zich ook op de toekomst. Digitalisering blijft daarin een hoofdrol spelen.
 
Liza Jansen, nieuwsredacteur bij LinkedIn: “De pandemie heeft impact gehad op velen van ons, ook op ons professionele leven. We heroverwegen hoe en waarom we werken. Een belangrijke ontwikkeling die we bijvoorbeeld zien, is de wens om flexibel en op afstand te werken. Door alle veranderingen is het des te belangrijker dat we professionals helpen om een weg te vinden in dit nieuwe tijdperk. Dit doen wij door het meest relevante nieuws voor hen te selecteren, maar ook door te laten zien waar mogelijkheden liggen om hun carrières te starten of verder te ontwikkelen. Die kansen liggen bij uitstek bij startups zoals deze, die vooroplopen als het aankomt op innovatieve diensten en producten.” 

Bureaus

Media

Economisch