DTG introduceert ‘abonnement’ op online vindbaarheid voor kleine bedrijven

18-01-2018 (06:00) - Marketing

DTG koerst op een doorbraak bij kleinere bedrijven in Nederland. De online marketingdienstverlener introduceert een abonnementsmodel dat tegen een bescheiden maandbedrag kleinere bedrijven helpt zich beter dan nu online te profileren.


Zonder investering vooraf maakt DTG bedrijven in één keer zichtbaar op meer dan dertig online netwerken waaronder Google, Facebook, Openingstijden.nl en kaarten van Google, TomTom en Apple. Deze service dekt 95% van de lokale zoekopdrachten van consumenten af. Dit zijn de basisingrediënten waarmee kleine bedrijven hun klantenkring en omzet kunnen vergroten.
 

slimme en simpele oplossingen 

“De mkb-markt ligt braak voor een dergelijk laagdrempelig dienstverleningsconcept waarmee juist die kleinere bedrijven het web voor zich kunnen laten werken. We weten dat veel bedrijven dat nu niet doen”, zegt Erik Wiechers, CEO van DTG. “De bulk van de Nederlandse bedrijven heeft minder dan 25 medewerkers. Deze bedrijven nemen niet de tijd en hebben niet de expertise om zich online te profileren, terwijl hun potentiële klanten inmiddels massaal online zoeken, vergelijken en kopen. Wij bieden hen slimme en simpele oplossingen tegen een vast maandbedrag.”  
 

meest gevraagde bundels  voor 40 euro per maand

Eenmalige, relatief hoge investeringen in online-marketing werpen juist voor kleine bedrijven een drempel op. Als zij eenmaal een website hebben en online vindbaar zijn, hebben zij moeite om websites en onlineprogramma’s te actualiseren en gebruik te maken van innovaties en nieuwe mogelijkheden die zich aandienen. Het concept van doorlopende dienstverlening tegen vaste kosten neemt deze knelpunten weg en moet de markt verder openbreken, stelt DTG. De meest gevraagde bundel van online-diensten gaat rond 40 euro per maand kosten.
 

Dienstenbundel

DTG adviseert elke klant wat in diens positie en markt de meest efficiënte manier is om online goed gevonden te worden en om die vindbaarheid te converteren naar verkopen. Dat kan al beginnen bij een eenvoudige website of bij het verbeteren van de boodschap en de uitstraling van die website. DTG helpt vervolgens om de vindbaarheid via zoekmachines te verbeteren (SEO). Daarnaast ondersteunt DTG haar klanten in het gericht adverteren via zoekmachines (SEA), onder meer als premier mkb-partner van Google Adwords. Door klantenreviews te genereren worden vindbaarheid en conversie versterkt. De losse onderdelen van de dienstenbundel versterken elkaar en omdat zij geïntegreerd worden aangeboden, kost het de klant weinig inspanning om ze in te zetten.
 “In essentie draait het erom dat een  bedrijf door zijn klanten goed gevonden en goed gekozen wordt”, zegt Wiechers. “Dat is wat wij voor onze klanten mogelijk maken.”


Lokale online marketing

DTG heeft als uitgever van De Telefoongids & Gouden Gids heeft zelf de slag gemaakt van eenvoudige informatievoorziening en verkoop van bedrijfsadvertenties naar online-marketingadvies en operationele ondersteuning en uitvoering. De focus op lokale en regionale profilering is daarbij niet veranderd.
 DTG komt uit een traditie van de regionale Telefoongidsen en Gouden Gidsen, waarin gebruikers contactgegevens in en rond hun woonplaats zoeken en bedrijven zich bij dat lokale publiek kunnen profileren, zegt Wiechers. “Online gebruik je andere technieken waarmee je zoeken en vindbaar zijn op een hoger plan kunt tillen, maar de essentie van dat heel gericht verbinding zoeken is niet veranderd. Google helpt je bij een worldwide search, DTG is specialist op vindbaarheid op lokaal en regionaal niveau.” 
 
 

Bureaus

Media

Economisch