Elfde editie van Issuekalender komt uit

03-12-2018 (09:45) - Marketing

De jaarlijkse Issuekalender komt over ongeveer twee weken uit. In de elfde editie van de kalender staat opnieuw een overzicht van alle maatschappelijke issuedagen, -weken en -maanden die in Nederland worden georganiseerd. Communicatieadviesbureau De Issuemakers wil hiermee maatschappelijke initiatieven overzichtelijk onder de aandacht te brengen. 


In 2019 zijn er meer dan 400 issuemomenten in Nederland. De maand oktober is daarbij opnieuw de drukste maand, met 56 momenten. Daarnaast zijn er weer een aantal nieuwkomers op de kalender. Zoals de Nationale Week zonder Vlees van 11 t/m 13 maart en de Week van het Werkgeluk van 23 t/m 29 september.


De VN is verantwoordelijk voor maar liefst 100 issuemomenten en telt daarmee als de grootste initiator op de kalender. Deze momenten worden steeds vaker gekoppeld aan een concrete campagne, merkt Nathalie Sanglier van De Issuemakers. 'Een campagne kan een issue blijvend op de kaart zetten. Hiermee zorg je er namelijk voor dat je van toegevoegde waarde bent en mensen over het issue gaan nadenken of misschien zelfs anders gaan handelen.'


meer dan flitsende nieuwsmomenten

De kalender biedt bovendien een podium aan maatschappelijke initiatieven die issues agenderen. 'Juist in een informatiesamenleving die wordt gedomineerd door flitsende 'nieuwsmomenten' is het van belang dat er aandacht is voor grotere maatschappelijke issues. Zonder nieuwsmoment of nieuwshaakje wordt hier vaak niet of nauwelijks over bericht.', legt Sanglier uit. 

 


Bureaus

Media

Economisch