Empowerment van meisjes: Beiersdorf en Plan International slaan handen ineen

21-10-2020 (11:24) - Marketing

 Wereldwijd moesten ongeveer 767 miljoen meisjes verplicht hun school verlaten vanwege de Corona pandemie. Vooral tienermeisjes lopen meer risico als hun opleiding wordt onderbroken. Secundaire gevolgen van de uitbraak zijn voor hen bijvoorbeeld het risico op uitbuiting, zwangerschap op jonge leeftijd en kindhuwelijken. Om deze meisjes te ondersteunen werkt Beiersdorf samen met Plan International. Met een lange termijn focus op de empowerment van meisjes is er nu een internationaal hulpprogramma vormgegeven dat 50 miljoen inzet ter ondersteuning van de strijd tegen de gevolgen van COVID-19.
 
"Onder de noemer 'Care Beyond Skin' hebben we het grootste, wereldwijd gecoördineerde humanitaire programma in de geschiedenis van het bedrijf opgezet. Al aan het begin van de wereldwijde crisis hebben we snel actie ondernomen", zegt Stefan De Loecker, CEO van Beiersdorf AG. "Naast het bieden van onmiddellijke hulp in de strijd tegen COVID-19, zorgen we ook voor steun op de lange termijn door onze bijdrage te richten op kwetsbare groepen binnen onze samenlevingen. Een aantal landen heeft te maken met sociaaleconomische uitdagingen die verder gaan dan de directe gezondheidscrisis. Met onze steun aan de initiatieven van Plan International, helpen we meisjes te empoweren. "
 

Latijns-Amerika zwaar getroffen

De Corona pandemie heeft de landen in Latijns-Amerika zwaar getroffen. In samenwerking met Plan International zal Beiersdorf zich daar inzetten voor de rechten van meisjes op toegang tot onderwijs. Ook wordt er gewerkt aan de preventie van gendergerelateerd geweld. De focus van de gezamenlijke acties ligt op initiatieven in Colombia, Ecuador en Brazilië, waar vooral meisjes en vluchtelingen, in toenemende mate worden bedreigd met seksueel geweld, discriminatie en misbruik. Samen zullen Beiersdorf en Plan International deze meisjes beschermen, en zich inzetten voor gelijke rechten voor een zelfbeschikkend leven.

 

Bureaus

Media

Economisch