Extreme sneaker Zeeman in mum van tijd online uitverkocht

29-05-2019 (13:05) - Marketing

Sinds de aankondiging, twee dagen geleden, dat Zeeman twee soorten sneakers op de markt brengt is er online een ware run ontstaan. De winkelketen kondigde maandag aan dat zij twee soorten sneakers hebben ontwikkeld: één op een eenvoudige manier en één op een hele extreme manier. Het zijn allebei goede sneakers, alleen het prijsverschil is enorm.
 
De extreme 'Hybrid Z', met een verkoopprijs van €200, kon men tot en met vandaag 12:00 uur proberen te bemachtigen via een zogenaamde online raffle. Binnen een enkele uren stond de teller al op vele duizenden online inschrijvingen, terwijl er maar 150 paar - van de totale oplage van 500 stuks - via deze weg zullen worden verkocht. De overige exemplaren zullen worden verdeeld tussen twee pop-up stores in Amsterdam (Hobbemastraat 3) en Antwerpen (Kloosterstraat 60).
 
Naar aanleiding van enorme aantallen reacties en heel veel aandacht in de media, is de verwachting dan ook dat er een grote hoeveelheid mensen naar de pop-up winkels zullen komen om alsnog de beschikbare modellen te bemachtigen. In deze tijdelijke winkels zal ook de goedkope variant, de 'Basic Z' verkrijgbaar zijn voor een prijs van €12,99.

Caroline van Turennout, Manager Marketing & Communication Europa ""Bij Zeeman verbaasden we ons erover dat sneakers tegenwoordig zo duur zijn. We wilden graag laten zien dat ook een goede sneaker niet duur hoeft te zijn, als je alles maar eenvoudig houdt. Op onze speciale website kan je precies zien waar het prijsverschil door is ontstaan. De ene is bijvoorbeeld in grote aantallen gemaakt en de andere is een limited edition. Zo ontstaat voor de consument een duidelijke vraag: welke sneaker kies jij?"

Bureaus

Media

Economisch