FÏNLEY nieuwste Coca-Cola aanwinst

14-03-2017 (13:30) - Marketing

Coca-Cola Nederland is gaan shoppen in België. Met de introductie van het merk FÏNLEY, is het een Brusselse uitvinding rijker. FÏNLEY is gemaakt van vruchtensappen met natuurlijke aroma’s en bevat geen conserveringsmiddelen.

Het drankje is alcoholvrij en caloriearm en is beschikbaar in zes smaken: bloedsinaasappel-pompelmoes, sinaasappel-cranberry, citroen-vlierbloesem en de mocktails Mojito, Spritz en Royal. FÏNLEY is licht gezoet met onder andere stevia-extract. De frisdrank werd eerder al gelanceerd in België en Frankrijk. 

Brandmanager Marieke Liesting: ‘De frisdrank is speciaal ontwikkeld met het oog op de smaakvoorkeuren van volwassenen. In Nederland is 53 procent van de bevolking ouder dan 40 jaar. Ondanks de omvang van deze groep is het huidige aanbod van frisdranken nog beperkt voor een doelgroep waarvan de smaakvoorkeur verandert en de smaak verfijnt.’ 
 
Coca Cola heeft Renate Gerschtanowitz bereid gevonden om zich te presenteren als het gezicht van FÏNLEY. Zij speelt de hoofdrol in een crossmediale campagne die onder meer te zien is in tv-commercials, advertenties in print en online, PR, outdoor en digital & social media. 
 
FÏNLEY is vanaf nu verkrijgbaar in de supermarkt en een select aantal bioscopen en tankstations. 
 

Bureaus

Media

Economisch