Gekozen Product van het Jaar te zien op Huishoudbeurs

22-02-2018 (13:47) - Marketing

Op de Huishoudbeurs die nog tot zondag duurt, is een stand ingericht met de winnende producten uit een grootschalig onderzoek. Daarnaast kunnen bezoekers kunnen een goed gevulde goodie bag met een selectie van de gekozen producten winnen.


Vijfduizend gebruikers hebben in een onafhankelijk onderzoek hun oordeel gegeven om zo te bepalen wat het 'Product van het Jaar' is. In Nederland werden 80 nieuwe producten geanalyseerd door een representatief consumentenpanel via marktonderzoeksbureau Nielsen. De voedingsproducten en dranken werden onderworpen aan een smaaktest bij 120 gezinnen met in totaal 260 personen.


De consument bepaalt welk product zijn vertrouwen verdient op basis van de innovatie, de aantrekkelijkheid van het product en de aankoopintentie, welk product is favoriet per categorie. Het door Nederlandse consumenten gekozen product gebruikt gedurende één jaar het logo Gekozen Product van het Jaar met jaartal in campagnes en/of op de verpakking.


verdubbeling bekendheid

In 40 landen, verspreid over de wereld, worden jaarlijks 3,5 miljard consumenten bereikt in de winkel of met reclamecampagnes en acties door de winnaars. In navolging van België en Frankrijk, waar deze wedstrijd al langer actief is, is nu ook Nederland aan de beurt. Quality & Marketing Solutions rapporteerde een verdubbeling van de bekendheid in 18 maanden. 

 


Bureaus

Media

Economisch