Gouden Loeki 2017: kerstreclames scoren

09-01-2018 (18:45) - Marketing

De strijd om de Ster Gouden Loeki 2017 is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. De commercials die in de race zijn voor de publieksprijs voor reclame zijn van Albert Heijn, Douwe Egberts, Gamma, Jumbo, Ohra, Plus, Volkswagen en Wereld Natuur Fonds.
 
 
Vooral de kerstcommercials scoorden goed bij het publiek: Albert Heijn, Jumbo, Plus en Douwe Egberts zijn genomineerd met een commercial rondom de feestdagen.

 
Vanaf dinsdagavond tot en met maandag 22 januari 12.00 uur kun je nog stemmen op je drie favoriete commercials. Woensdagavond 24 januari wordt de Ster Gouden Loeki uitgereikt in Koninklijk Theater Carré.
 

De 10 finalisten

 Albert Heijn met ‘Appie Christmas!’ (TBWA\Neboko)
Douwe Egberts met ‘Burendagen’ (TBWA\Neboko)
Gamma met ‘Achter het behang plakken’ (Joe Public)
Jumbo met ‘Gezonder eten’ (Alfred International)
Jumbo met ‘Samen maken we het helemaal Kerst’ (Alfred International)
Ohra met ‘Schoolvrienden’ (Joe Public)
Ohra met ‘Viervoeters. Voordelig. Verzekerd.’ (Joe Public)
Plus met ‘Goed eten is samen eten’ (J. Walter Thompson Amsterdam)
Volkswagen met ‘Zit’ (DDB & Tribal Amsterdam)
Wereld Natuur Fonds met ‘Geef de tijger een toekomst’
 
 
De 22 Ster Gouden Loeki winnaars van de afgelopen jaren
KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF met ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015) en Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016)
 

Zo werkt het

Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van Gfk voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar Ster Gouden Loeki 2017 wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek dat tot en met maandag 22 januari 12.00 uur kan stemmen op www.stergoudenloeki.nl.
 

Bureaus

Media

Economisch